برای مقابله با اسرائیل اقدام و عمل نیاز است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 21:35

برای مقابله با اسرائیل اقدام و عمل نیاز است

شماره: 21921
Aa Aa

رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران گفته ایران به رغم تحریم‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته و آمادگی دارد آنها را با کشورهای اسلامی به اشتراک بگذارد.

در ضیافت افطار با سفرای کشورهای اسلامی عنوان شد؛
برای مقابله با اسرائیل اقدام و عمل نیاز است

ایجاد تفرقه و اهانت به مقدسات از جمله راهبردهای دشمن برای تضعیف جوامع اسلامی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در ضیافت افطار با سفرا و کارداران کشورهای اسلامی، وحدت و انسجام را نیاز و راهبرد امروز امت اسلامی عنوان کرد و گفت:

بدخواهان ملت‌های مسلمان به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی میان کشورها، ملت‌ها، اقوام و مذاهب اسلامی هستند اما خدای متعال و رسول گرانقدرش ما را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرده‌اند و و ماه مبارک رمضان جلوه این وحدت برای امت اسلامی است.

او با بیان این که ایجاد تفرقه، گروهک‌های تروریستی و تکفیری و اشغالگری و اهانت به مقدسات مسلمانان را از جمله راهبردهای دشمن برای تضعیف جوامع اسلامی است کشورهای اسلامی را به وحدت برای مقابله با این توطئه‌ها فراخواند.

وی بیان کرد:

ایران به رغم تحریم‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته و آمادگی دارد آنها را با کشورهای اسلامی به اشتراک بگذارد.

رئیسی با اشاره به اقدام جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مسجدالاقصی و روزداران بی‌دفاع فلسطینی، صرف محکومیت و اعلام انزجار در برابر این تجاوزگری‌ها را کافی ندانست:

امروز انتظار ملت‌های مسلمان اقدام عملی در مقابله با جنایتگری‌های رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است.

وی سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

او با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق، یمن و سوریه جلوگیری از تجزیه این کشورهاست بر حفظ تمامیت ارضی و تحقق اراده مردم در این کشورها تاکید کرد و افزود:

عامل اصلی ناامنی در سوریه حضور آمریکا و هم‌پیمان آن بوده و راه بازگشت امنیت و آرامش به این کشور توقف فعالیت گروه‌های تکفیری از طریق تسلط دولت بر تمام مناطق و نواحی سوریه است.

 رئیسی راهکار جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین را نیز همان ابتکار و پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعیین سرنوشت و تشکیل حکومت مورد نظر فلسطینیان با مراجعه به آرای مردم فلسطین دانست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان