بستن تنگه هرمز در دستور کار مجلس قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 28 فروردين 1403 - 22:02

بستن تنگه هرمز در دستور کار مجلس قرار گرفت

شماره: 21000
Aa Aa

نماینده مجلس گفته اگر اروپایی ها با نیروهای مسلح ما اینگونه برخورد کنند محدود کردن تردد کشتی های تجاری آن ها در تنگه هرمز را دنبال خواهیم کرد.

فلج اطفال با همت سپاه پاسداران ریشه کن شده است؛
بستن تنگه هرمز در دستور کار مجلس قرار گرفت

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت:

اقدام اروپا در قراردادن سپاه در فهرست تروریستی پوست خربزه ای است که سازمان منافقین زیر پای آن ها گذاشته است.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با ایسنا اظهار داشت:

اروپایی ها بدون مطالعه و در یک اقدام احساسی این مصوبه را به تصویب رسانده است. اگر اروپایی ها همان طوری که به سازمان مجاهدین خلق اجازه دادند که در جلسات علنی و غیرعلنی اتحادیه اروپا شرکت کنند یک فرصت یک روزه هم در اختیار تشکل های مردم نهاد ایران می دادند تا در آنجا جنایات گروه های تروریستی را به تصویر بکشند دیگر اجازه نمی دادند سازمان مجاهدین خلق به کنگره آنها راه پیدا کند. کنگره اروپا باید بداند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکلی است که در سیل، زلزله و روزهای سخت با کمک های انسان دوستانه به داد مردم رسیده است و اگر ایران امروز با افتخار اعلام می‌کند که فلج اطفال را ریشه کن کرده است با همت سپاه پاسداران بوده است.

وی گفت:

اینگونه اقدامات اروپا غیر از اینکه برای آنها در بین ملت ایران بدبینی ایجاد می کند و باعث ناامیدی ملت ها می شود خروجی دیگری ندارد. قطعا ما هم ساکت نخواهیم نشست. امروز بستن تنگه هرمز در دستور کار مجلس است. اگر قرار باشد اروپایی ها با نیروهای مسلح و نیروهای رسمی ما اینگونه برخورد کنند ما هم گزینه های دیگری را روی میز خواهیم گذاشت از جمله محدود کردن تردد کشتی های تجاری اروپا در تنگه هرمز در قالب طرح فوریتی در مجلس دنبال خواهد شد.

آصفری در پایان تاکید کرد: بهتر است اروپایی ها تا دیر نشده از این تصمیم برگشته و بیش از این آب را برای خود گل آلود نکنند.

  •  

سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اما اظهار داشت:

طرحی مبنی بر بستن تنگه هرمز واصل نشده و در دستورکار مجلس شورای اسلامی نیست. طرحی با عنوان «اقدام متقابل و متناظر با مصوبات اتحادیه اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران» توسط گروهی از نمایندگان مجلس تدوین و پیشنهاد شده که در این طرح هم اشاره ای به بستن تنگه هرمز نشده است. آنچه در فضای کلی مجلس شورای اسلامی مورد اجماع حداکثری است و رئیس محترم مجلس نیز به صراحت بیان کرده، این است که در صورتی که اروپایی ها پیشنهاد مضحک تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در مجمع تصمیم گیر نهایی خود مصوب کنند مجلس شورای اسلام به صورت قاطع، پاسخ متقابل پاسخ خواهد داد و مصوبات بازدارنده ای را برای مقابله با این اقدام اروپا تصویب خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران در قبال تهدیدات دشمنان گزینه‌های مختلف، متعدد و متکثری در اختیار دارد که در صورت لزوم متناسب با سطح تهدیدات استفاده از آنها را حق مشروع خود می‌داند. مجلس شورای اسلامی نیز حق قانونگذاری در همه عرصه ها را دارد و در مسائل حیاتی کشور از جمله واکنش به تهدیدات دشمنان ملت و کشور حتما مصوبات متناسب خواهد داشت اما به طور طبیعی مصوبات مجلس در حوزه های دفاعی و‌ امنیتی مستظهر به مشورت های کارشناسی نهادهای ذیربط و دستگاهها و ‌مجامع تخصصی خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان