به بیش از ۲۰ هزار پرونده اغتشاشات رسیدگی شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 10:12

به بیش از ۲۰ هزار پرونده اغتشاشات رسیدگی شد

شماره: 22619
Aa Aa

تعاملات ما با دو قوه دیگر بی‌نظیر و بی‌سابقه است| حدود ۹۸ هزار نفر از محکومان، متهمان و زندانیان از جمله محکومان و متهمان اغتشاشات عفو شدند.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
به بیش از ۲۰ هزار پرونده اغتشاشات رسیدگی شد

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در همایش سالانه دستگاه قضا گفت:

در سالی که گذشت تلاش کردیم تحول واقعی را به منصه ظهور برسانیم و سند تحول را تبدیل به برنامه و برنامه تحول را تبدیل به عمل کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او گفت:

تعاملات ما با دو قوه دیگر بی‌نظیر و بی‌سابقه است و ان‌شاءالله خروجی و ماحصل این تعاملات خدمت بیشتر به مردم و نظام باشد.

او گفت:

بخاطر شرایط ایجاد شده در نیمه دوم سال گذشته ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه با رشد ۴ درصدی مواجه بود اما با تلاش و همت و روحیه انقلابی و جهادی قضات و کارکنان قضایی در صف و ستاد، سرعت و اتقان رسیدگی به پرونده‌ها نیز افزایش و رشد داشت. در سالی که گذشت فشار فوق‌العاده زیادی بر دوش و گرده مسئولان و کارکنان قضایی بود و اگر ایمان و تدیّن و اخلاص آن‌ها نبود، زیر این بار سنگین و پیچیده کمر خم می‌کردند، اما نه تنها سستی بر آن‌ها عارض نشد که حتی بهتر از گذشته، به مردم و مراجعان به عدلیه خدمت‌رسانی کردند. در سال گذشته دادگستری‌های ما علاوه بر پرونده‌های معمولی و عادی به بیش از ۲۰ هزار پرونده مرتبط با اغتشاشات نیز با سرعت و دقت رسیدگی کردند و در این اثناء میان افراد معترض، فریب‌خوردگان و عوامل دشمن تفکیک قائل شدند و نهایتاً با عنایت و موافقت مقام معظم رهبری پرونده آن دسته از عناصر اغتشاشات که فریب خورده و قصد تهدید امنیت مردم را نداشتند اما در موج اغتشاشات قرار گرفته بودند و اظهار پشیمانی و ندامت می‌کردند مختومه شد و آن‌ها مورد عفو قرار گرفتند. در سال گذشته در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنایت مقام معظم رهبری حدود ۹۸ هزار نفر از محکومان، متهمان و زندانیان از جمله محکومان و متهمان اغتشاشات که دشمن برای سوءاستفاده از آن‌ها نقشه و توطئه داشت مورد عفو قرار گرفتند.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد:

در سالی که گذشت هیئت‌های بعضاً ۱۰۰ نفره از قضات و دادستان‌ها از زندان‌های مختلف کشور بازدید و سرکشی کردند و از نزدیک با مسائل و مشکلات زندانیان آشنا شدند و تصمیمات مقتضی را درخصوص آن‌ها اتخاذ کردند؛ همچنین اشتغال و بهداشت و بازاجتماعی شدن زندانیان نیز تحول فوق‌العاده‌ای داشته است.

او بیان داشت:

۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد نیز از ناحیه سازمان بازرسی شناسایی شد و در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت که با استقبال و دستورات ایشان همراه بود. این در حالی است که پیش‌تر گزارش‌های پرتعداد سالانه سازمان بازرسی به دلیل عدم همراهی و اهتمام دولت‌های پیشین، معطوف به نتیجه و هدف نمی‌شد. در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز با تلاش دبیر این شورا، آنجا‌هایی که لازم بود، گره‌گشایی‌هایی از امور صورت گرفت.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان