به حمایت‌ از مقاومت ادامه خواهیم داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 7:07

به حمایت‌ از مقاومت ادامه خواهیم داد

شماره: 24614
Aa Aa

رژیم اسرائیل به دنبال آن است که به همراه خود آمریکا را در باتلاق جنگ در منطقه و خاورمیانه غرق کند. آمریکا باید فورا حمایت از رژیم کودکش و جنایتکار صهیونیستی را متوقف کند.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
به حمایت‌ از مقاومت ادامه خواهیم داد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به لبنان و در جمع خبرنگاران در فرودگاه بیروت گفت:

رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان هم در عرصه عمل و هم در عرصه سیاست با درایت و خردمندی عمل کرده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

امروز شاهد آن هستیم که مقاومت پیروز فلسطین طرح سیاسی به نام حماس را بر روی میز قرار داده است. ما به ایالات متحده به صراحت گفته‌ایم که در نسل‌کشی و جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و کرانه باختری از صهیونیست‌ها حمایت نکند. با صدای بلند از ابتدای این بحران اعلام کردیم که جنگ راه حل نیست و ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نتیجه‌ای جز شکست قطعی به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد:

رژیم اسرائیل به دنبال آن است که به همراه خود آمریکا را در باتلاق جنگ در منطقه و خاورمیانه غرق کند. ما تاکید می‌کنیم که باید آمریکا فورا حمایت از رژیم کودکش و جنایتکار صهیونیستی را متوقف کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که حزب‌الله و مقاومت لبنان با درایت، خردمندی و شجاعانه نقش بازدارنده و تاثیرگذار خود را ایفا کرد گفت:

به همه شهدای مقاومت فلسطین و منطقه به ویژه مقاومت لبنان درود می‌فرستیم. درودهای گرم و صمیمانه دولت و ملت ایران را  نیز به ارتش، دولت، مقاومت و مردم عزیز لبنان ابلاغ می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد:

جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های قوی خود از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد چرا که ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و گفت‌وگو با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در نشست خبری مشترک گفت:

ایران و لبنان تأکید دارند جنگ راه‌حل نیست و هیچگاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکرده‌ایم. معتقدیم مقاومت فلسطین و حماس هم در مسیر ایستادگی در مقابل جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و هم در مسیر سیاسی خردمندانه و دقیق عمل کرده است البته بر جهانیان آشکار و واضح است که بیش از چهار ماه جنگ و نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری هیچ دستاورد ملموسی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن نداشته است.
 
امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که آمریکا همزمان در دو مسیر حرکت می‌کند، افزود:

مسیر اول تداوم ارسال مستمر سلاح و مشارکت در نسل کشی در غزه است و مسیر دوم سخن گفتن از راه‌حل سیاسی است. به صراحت می‌گوییم اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است، راهکار آن توقف جنایات و نسل کشی در غزه و کرانه باختری است. از مقامات عالی لبنان و وزیر خارجه لبنان در خصوص تحولات داخلی لبنان گزارشات امیدبخشی را دریافت کردیم. جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای لبنان نمی‌‌خواهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان