به حمایت از مقاومت ادامه می دهیم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 1 مرداد 1403 - 12:48

به حمایت از مقاومت ادامه می دهیم

شماره: 23965
Aa Aa

دنیا باید برای رژیم صهیونیستی تابلوی «حمله به بیمارستان‌ها ممنوع» طراحی کند| ایران به تشکیل دولت واحد فلسطینی از بحر تا نهر اعتقاد دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
به حمایت از مقاومت ادامه می دهیم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خویش گفت:

برخی کشورها ازجمله فرانسه به جای فرستادن پیام به ایران حمایت یک جانبه و ضدانسانی و غیرقانونی از رژیم صهیونیستی را پایان ببخشند و به رژیم غاصب اعمال فشار کنند تا به جنایات و جنگ ظالمانه علیه فلسطین پایان بدهد.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که حمایت از مقاومت را کتمان نمی‌کنیم اظهار داشت:

به حمایت از گروه‌های مقاومت ادامه خواهیم داد. حمایت ایران از گروه‌های مقاومت در منطقه با هدف دفاع از خود و ملت‌های خود  امری است که کتمان نمی‌کنیم. ما مقاومت ضدصهیونیستی در منطقه را یک مقاومت مشروع و دارای حق بین‌المللی برای دفاع در برابر اشغالگران می‌دانیم.

وی ادعاهای رژیم صهیونیستی را پوچ و بی اساس خواند و گفت:

عملیات طوفان الاقصی قدرت و اقتدار و توانایی گروه‌های مقاومت را نشان داد.

عمده کمک‌های ارسالی به غزه در مصر انبار شده است

او ادامه داد:

کمک‌های بشردوستانه کشورهای مختلف به مردم غزه که عمده آن از طرف ایران بوده به خاطر ممانعت رژیم صهیونیستی به دست مردم غزه نرسیده است. این کمک‌ها همانند قطره‌ای از دریا است.

مفاد بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی قوی بود

وی گفت:

مفاد بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و پایان دادن به جنگ و ضرورت گشایش مسیرهای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، بحث پیگیری‌های حقوقی جنایات رژیم در غزه و ... قوی و متین بود.

ایران تلاش کرد هزینه‌های اخلاقی حمایت از رژیم صهیونیستی را در دنیا افزایش دهد

او اظهار داشت:

برخی دولت‌ها بر خلاف خواست ملت‌های خود در کنار رژیم صهیونیستی و در حمایت از آن بوده و مانع آتش‌بس در غزه می شوند.

کنعانی گفت:

در جلوی تمامی بیمارستان‌ها تابلوی بوق زدن ممنوع وجود دارد ولی دنیا برای رژیم صهیونیستی باید یک علامت جدی ترسیم، نقاشی و طراحی کند؛ حمله با موشک و گلوله‌های تانک به بیمارستان‌ها ممنوع. بیمارستان‌های غزه یکی یکی بمباران شده و مورد محاصره کامل قرار می‌گیرند و آب و برق و گاز آن قطع می‌شود و بیماران و کودکان به دلیل قطع اکسیژن شهید می‌شوند. چه کسانی باید به اظهارات مقامات مسئول صلیب سرخ جهانی توجه کند؟ غیر از دولت آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان؟

اسرائیل و آمریکا مسئول وضعیت بیمارستان‌های غزه هستند

ناصر کنعانی بیان کرد:

سازمان جهانی بهداشت وضعیت بیمارستان شفا را نگران کننده توصیف می کند. این اظهار نظرات مقامات بین المللی در ارتباط با وضعیت انسانی در مناطق بحرانی است. غیر از رژیم صهیونیستی و حامیان آن مشخصاً آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی محل خطاب هستند. چه کسانی مسئول وضعیت بیمارستان شفا هستند؟

او گفت که ایران در ارتباط با وضعیت دلخراش غزه از آغازین روز حمله به نوار غزه مجموعه اقدامات مختلفی را در همه سطوح آغاز کرده و همچنان ادامه می‌دهد.

ایران معتقد به تشکیل دولت فلسطینی از نهر تا بحر است

وی در خصوص نظر برخی کشورها مبنی بر تشکیل دو دولت در اراضی فلسطین گفت:

ایران در ارتباط با مسئله فلسطین به تشکیل دولت واحد فلسطینی از بحر تا نهر اعتقاد دارد. آقای رئیسی هم در ریاض این موضوع را مورد تاکید قرار دادند و راهکار دیپلماتیک ایران را که در سازمان ملل به ثبت رسیده مبنی بر برگزاری همه پرسی فراگیر از همه شهروندان فلسطین، یاد آوری کردند. موضع ایران در ارتباط با مسئله فلسطین روشن است و تغییر نکرده است.

ناصر کنعانی درباره پیام‌های ارسالی آمریکا نیز گفت:

آمریکایی‌ها پیام می‌دادند که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم و شما هم از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید جنگ استفاده کنید. پاسخ ما هم این بود که گروه‌های مقاومت، مستقل تصمیم می‌گیرند. این پیام‌های آمریکا با آنچه که در عمل است تناقض دارد. آمریکا مسئول جنگ است و در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و همچنین مانع تصویب قطعنامه‌ای برای پایان بخشیدن به حملات رژیم شده است. دولت آمریکا باید به این تناقضات پاسخگو باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان