به شرط توقف تحریم ها منعی برای مذاکره ایران با آمریکا وجود ندارد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 22:44

به شرط توقف تحریم ها منعی برای مذاکره ایران با آمریکا وجود ندارد

شماره: 8031
Aa Aa

عراقچی با بیان اینکه ما با گروه ۴+۱ گفت‌وگو می‌کنیم و بحثی با آمریکا نداریم گفته: اگر لازم شد منعی ندارد آمریکا در مذاکرات شرکت کند.

معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد؛
به شرط توقف تحریم ها منعی برای مذاکره ایران با آمریکا وجود ندارد

به گزارش اسپادانا خبر، معاون وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با سخنگوی دولت و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مکرون پیشنهاد جدیدی داده است که لحن از ۴+۱ به ۱+۵ تغییر کرده است گفت:

اینکه اروپایی‌ها نتوانسته اند خواسته های ما را محقق کنند و مجبور به کاهش تعهدات شدیم به معنای توقف رایزنی‌ها و گفت‌وگوها و پیگیری ایده‌ها نیست. گفت‌وگوها ادامه دارد و تماس‌ها حتی در سطح بالا ادامه دارد که نمونه آن تماس دوم مکرون با روحانی در هفته‌های گذشته بوده است.

وی یادآورشد: ایده‌هایی که میان ایران و گروه ۴+۱ وجود دارد اگر لازم شد منعی ندارد آمریکا به شرط توقف تحریم‌ها شرکت کند. البته از نظر ما آمریکا از برجام خارج شده و از نظر ما مفهومی به معنای ۵+۱ دیگر وجود ندارد و اگر به آن اشاره شد مجموعه کشورها در گفت‌وگوها است.

عراقچی با بیان اینکه ما با گروه ۴+۱ گفت‌وگو می‌کنیم و بحثی با آمریکا نداریم خاطرنشان کرد:

امیدواریم در روزهای آتی با تصمیم ایران و طرف‌های دیگر برجام به ابتکارات جدیدتر که منجر به گفت‌وگوهای جدیدتری شود به نتیجه برسیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان