به صداقت آمریکایی ها پناه بردند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 7 تير 1403 - 22:04

به صداقت آمریکایی ها پناه بردند

شماره: 25746
Aa Aa

مردم باید جور بی‌عرضگی ما را تحمل کنند بعد با پررویی بهانه بیاوریم که نگذاشتند کار کنیم؟‌ آقای روحانی! می گفتید اگر پروتکل الحاقی را لغو کنیم جنگ می شود؛ لغو کردیم آیا جنگ شد؟ غنی سازی را 60 درصد کردیم جنگ شد؟

محمدباقر قالیباف‌، نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛
به صداقت آمریکایی ها پناه بردند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:

در زمان تحریم به جای آنکه مذاکره را روش مبارزه بدانند رفتند به صداقت آمریکایی پناه بردند.

به گزارش اسپادانا خبر، محمدباقر قالیباف‌ در گردهمایی مردمی در قزوین گفت:

یکی از توفیقات انقلاب اسلامی که به برکت امام شهدا و شهدا حاصل شده است همین انتخابات است که همه ی مردم در زمام امور مشارکت دارند. بعد از جایگاه رهبری مسئول قوه مجریه به عنوان رئیس جمهور کشور است و قانون اساسی، به رئیس جمهور قدرت تصمیم گیری برای همه‌ شئونات مردم را داده است.

وی با بیا‌ن اینکه برخی‌ها در مذاکره رفتند به صداقت آمریکایی ها پناه بردند و یک متنی را نوشتند و همه چیز را دادند و هیچ منفعت اقتصادی نگرفتند و حتی ترامپ هم از برجام خارج شد اظهار داشت:‌

در شورای عالی امنیت ملی با مسئولیت روحانی بنا شد یک قانونی درباره برجام در مجلس پیگیری شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند قانون اقدام راهبردی یکی از قوانین راهبردی و ماندگار مجلس است که کشور را انفعال و بلاتکلیف در آورد گفت:

آقای روحانی! می گفتید اگر پروتکل الحاقی را لغو کنیم جنگ می شود؛ لغو کردیم آیا جنگ شد؟ غنی سازی را 20 کردیم آیا جنگ شد؟ غنی سازی را 60 درصد کردیم جنگ شد؟ این کارها باعث شد آنها بپذیرند و وارد گفتگو با ما شوند. آقای روحانی! روز خروج ترامپ از برجام مصاحبه کردید یک هفته فرصت می‌دهید‌ یک هفته، یک ماه و چند ماه فرصت دادید بعد چه کار کردید؟‌ چرا کشور را بلاتکلیف گذاشتید؟ چرا وقتی رئیس جمهور بودید نگفتید نمی‌گذارند؟ چرا آنهایی که نمی‌گذارند را معرفی نکردید؟ رئیس جمهور مسئولیت و قدرت دارد چرا بهانه‌تراشی می‌کنید؟ اگر نگذاشتند کار کنید چرا  وقتی که رئیس جمهور بودید اعلام نکردید و معرفی نکردید چه کسانی نگذاشتند؟ اگر حقوق را همپای تورم بالا نبریم مردم چگونه زندگی کنند؟ آن روزهایی که شما این را پذیرفتید فقط 300 هزار بشکه نفت صادر می کردید. در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت روزانه صادر شد. با تصمیمات خلق الساعه دولت های گذشته تورم زیاد شد و سفره کوچک شد و قدرت خرید کم شد.

او گفت:

کل دنیا متحیر «وعده صادق» شده اما می‌بینیم در پارکینگ خودروسازان 4000 خودرو پارک شده می‌گوییم چرا؟ می‌گویند سوکت یا فلان قطعه هنوز نیامده. ما در یک گریبکس ساده و کیفیت خودرو دچار مشکل هستیم. این نتوانستن نیست این مدیریت در صنعت و تحول است؛ وقتی این ظرفیت در کشور وجود دارد ولی مدیریت و توان و دغدغه وجود ندارد حتی اگر برنامه خوب هم بنویسیم فایده ای ندارد. مردم باید جور بی‌عرضگی ما را تحمل کنند بعد با پررویی بهانه بیاوریم که نگذاشتند کار کنیم؟‌

قالیباف با بیان اینکه  مردم به کسانی که عملکرد و کارنامه‌شان در 45 سال گذشته قابل دفاع است رای بدهند گفت:

روز جمعه روز مهمی است خواهش می کنم نگاه کنید کسانی که عملکرد و کارنامه شان در 45 سال گذشته قابل دفاع است و می شناسید، آینده کشور را دست آنها بدهید؛ همه ملت ایران و همه قومیت ها و همه ادیان الهی و شیعه و سنی و مرزنشینان و ... همه پای کار بیایند. افرادی که اکنون در صحنه انتخابات ریاست جمهوری هستند، می‌خواهند ما را به شرایط و ریل گذشته برگردانند و همواره به جای نتوانستیم «نگذاشتند و تحریم بودیم» را مطرح میکنند. برخی آن روزها تحریم را «کاغذ پاره» می‌دانستند، اما من هیچ‌وقت این حرف را نزدم و معتقد بودم تحریم برای ما سختی و مشکلات دارد اما باید مساله تحریم را حل کنیم. اگر می‌گویم با مذاکره موافق هستم که برخی دوستان متدین اعتراض داشتند، مذاکره را یک روش مبارزه با دشمن می‌دانم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان