به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 13:46

به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم

شماره: 23042
Aa Aa

او در مورد  اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه نفر پنجمی هم به لیست آمریکایی‌ها برای تبادل اضافه شده است گفته عدد در این زمینه خیلی مهم نیست. 

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه نشست «ایران و بریکس؛ چشم اندازهایی برای شراکت و همکاری» در تهران گفت:

در دنیای امروز دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی رسانه‌ای ابتر است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

ما در مسیر دیپلماسی از ابتکاراتی که به رفع تحریم‌ها کمک کند استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران برای تسریع عضویت در گروه بریکس اظهار کرد:

پیش‌بینی می شود که در نشست سران بریکس در اول شهریورماه معیارها برای پذیرش اعضای جدید مورد بررسی قرار بگیرد. ما به تلاش های خود برای تسریع عضویت  ایران در گروه بریکس ادامه می دهیم و رایزنی‌ها در سطوح مختلف در این زمینه ادامه دارد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به نهایی‌شدن عضویت  ایران در سازمان شانگهای و تلاش ایران برای استفاده حداکثری از حضور در این سازمان گفت :

حضور در سازمان‌هایی همچون شانگهای و بریکس فرصت خوبی برای توسعه چندجانبه‌گرایی است.

امیرعبداللهیان در مورد روند تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه نفر پنجمی هم به لیست آمریکایی‌ها برای تبادل اضافه شده است نیز گفت:

عدد در این زمینه خیلی مهم نیست. از طریق عمان و قطر ماه‌هاست بین ایران و آمریکا در این زمینه تبادل‌نظر می‌شود. ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم. به طرف‌های واسط نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب مورد توافق تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان