به همه طرفها هشدار می‌دهیم پای اسرائیل را به قفقاز باز نکنند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 20:55

به همه طرفها هشدار می‌دهیم پای اسرائیل را به قفقاز باز نکنند

شماره: 21500
Aa Aa

همه طرفها درباره اسرائیل با هوشمندی عمل کنند؛ صهیونیست‌ها هر جا پا گذاشتند جز ناامنی نداشته‌اند| زنان ایران نیرومندترین بخش جامعه هستند.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه؛
به همه طرفها هشدار می‌دهیم پای اسرائیل را به قفقاز باز نکنند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پس از دیدار و گفتگو با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک روز جهانی زن را به همه بانوان سراسر جهان تبریک گفت.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

ما در ایران به درستی روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) که بانوی نور و رحمت است روز زن نام نهادیم و در هفته‌های گذشته این مناسبت را بانوان ایرانی جشن گرفتند. زنان در ایران نیرومندترین بخش جامعه ما هستند همانگونه که در ترکیه چنین نقشی را ایفا می‌کنند.

امیرعبداللهیان گفت:

داغ ترکیه را در این فاجعه انسانی داغ ایران می‌دانیم و خود را در این حادثه تلخ داغدار می‌دانیم. 

او بیان کرد:

در خصوص روابط گمرکی و ترانزیتی دو کشور گفتگو کردیم. تأکید داریم بر شراکت منطقه‌ای به جای رقابت منطقه‌ای در کریدور‌های حمل و نقل منطقه‌ای از جمله کریدور‌ها بین ایران و ترکیه. یکی از دغدغه‌های اصلی ما مسائل زیست محیطی و موضوع آب است. در خصوص اهمیت تداوم دسترسی ایران و مردم مناطق غربی کشور نیز به رودخانه ارس اتفاق نظر داریم.

وی گفت:

در خصوص مبارزه با تروریسم گفتگو کردیم. تروریسم از مبدا اقلیم کرستان عراق و داعش از مبدا افغانستان از نگرانی‌های مشترک ماست. همکاری‌های امنیتی سطح بالا بین دو کشور در مبازه با تروریسم قرار دارد. حق ایران و ترکیه در چارچوب حقوق بین‌الملل برای دفاع مشروع در مقابله با هرگونه اقدام تروریستی از هر جهت و توسط هر گروه محفوظ می‌داریم و معتقدیم تروریسم خوب و بد نیست و تروریسم در هر لباس و شمایلی پدیده شومی است. امنیت ترکیه را امنیت خود می‌دانیم. تجارت مرزی و همکاری‌های استانی با هم گفتگو کردیم.

او گفت:

حضور اسرائیل در قفقاز یکی از موضوغات مهم است و ایران به همه طرفها هشدار می‌دهد که درباره اسرائیل با هوشمندی عمل کنند و پای اسرائیل را به قفقاز باز نکنند. یکی از پیامدهای بحران در قفقاز باز شدن پای رژیم صهیونیستی در این منطقه است. ما حضور صهیونیست‌ها در منطقه را یک تهدید جدی علیه صلح و ثبات در منطقه می‌دانیم. صهیونیست‌ها هر جا پا گذاشتند ثمره‌ای جز ناامنی و ایجاد بحران نداشته‌اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان