به کسی اجازه مداخله در امور داخلی ایران را نمی‌دهیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 20:24

به کسی اجازه مداخله در امور داخلی ایران را نمی‌دهیم

شماره: 20472
Aa Aa

او در مورد بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران گفته اتهامات بی اساس مندرج در این بیانیه را محکوم و بی اساس می‌دانیم.

مداخله غرب در ناآرامی های ایران بدون واکنش نمی‌ماند؛
به کسی اجازه مداخله در امور داخلی ایران را نمی‌دهیم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود گفت:

ما به همکاری‌های منطقه ای مبتنی بر اصول و منافع مشترک و همچنین سیاست همسایگی پایبند هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او در مورد بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و ادعاهای مطرح شده در آن علیه ایران گفت:

اتهامات بی اساس مندرج در این بیانیه را محکوم و بی اساس می‌دانیم.

کنعانی با بیان این که مطالب و ادعاهای مندرج در این بیانیه در مورد فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را مردود می‌دانیم ادامه داد:

هیچ ادعایی را در مورد تمامیت ارضی ایران نمی‌پذیریم و به کسی اجازه مداخله در امور داخلی ایران و تمامیت ارضی و سرزمینی ایران را نمی‌دهیم. در ارتباط با موضوعات منافع اساسی کشور و تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی مصالحه نمی‌کنیم، واکنش جدی نشان می دهیم و از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک در این ارتباط استفاده می‌کنیم. در این ارتباط هم مواضع رسمی خود را اعلام کردیم. وزارت خارجه بلافاصله وارد عمل شد . سفیر چین در ایران را خواستیم و اعتراض خود را بیان کردیم. یادداشت اعتراضی هم دادیم. جمهوری اسلامی ایران در این زمینه با جدیت عمل کرد و مواضع خود را بیان کرد.

کنعانی با انتقاد از موضع‌گیری برخی از مقامات غربی در مورد تحولات و ناآرامی های اخیر در ایران گفت:

مداخله در امور داخلی ایران بدون واکنش نمی‌ماند و ایران تحت تأثیر برخی از تهدیدها و فشارهایی که با هدف اخذ امتیاز از تهران صورت می‌گیرد قرار نمی‌گیرد.

کنعانی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با شعارنویسی انجام شده بر روی دیوار سفارتخانه انگلیس در تهران گفت:

 براساس کنوانسیون بین‌المللی ژنو و همچنین وین سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در کشورهای پذیرنده واجد حراست هستند. باید حفاظت و مصونیت شوند نباید به آنها تعرضی صورت بگیرد. جمهوری اسلامی ایران پایبند این اصول است و به مسئولیت خود عمل می‌کند. ما بارها از کشورهای پذیرنده خواسته‌ایم که به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند. ما نقض مصونیت سفارتخانه‌ها، دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک را نمی‌پذیریم و خود به این اصول و قوانین بین‌المللی در این ارتباط پایبند هستیم.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که ایران این مستشاران را برای سرکوب اعتراضات در ایران و دادن آموزش‌های لازم در این زمینه درخواست کرده است گفت:

این حرف‌های سیاسی رسانه‌های معلوم‌الحال است و توجهی به آن نباید بشود.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان