بیانیه‌های رسانه‌ای ایران ارزشی ندارد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 12:07

بیانیه‌های رسانه‌ای ایران ارزشی ندارد

شماره: 21485
Aa Aa

به وعده‌هایی که در جلسات گفته شده اطمینان می کنم| نمی‌دانیم برجام احیا خواهد شد یا نه| بازرسان آژانس نمی‌توانند اطلاعات فعلی را بررسی کنند چون خیلی از اطلاعات و اتفاقات ضبط نشده| آژانس نیاز دارد به برخی مکان‌ها دسترسی داشته باشد.

گروسی از اعزام تیم های فنی آژانس به ایران خبر داد؛
بیانیه‌های رسانه‌ای ایران ارزشی ندارد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست خبری در آغاز نشست فصلی آژانس گفت:

در نشست‌ها با مقام‌‌های ارشد ایران اهمیت برداشتن گام‌هایی برای تسهیل همکاری‌های بیشتر جهت تسریع در حل مسائل پادمان باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

هر دو طرف اذعان دارند که چنین تعاملات مثبتی می‌تواند راه را برای توافقات گسترده‌تر بین دولت‌های عضو هموار کند. ایران با اجازه دادن به آژانس برای ادامه اقدامات نظارتی و راستی آزمایی بیشتر که برای آژانس در انجام مأموریتش ضروری است موافقت کرده است. اکنون مشتاقانه منتظر بحث های فنی بعدی و اجرای سریع و کامل تضمین‌های ایران و بیانیه مشترک من و معاون رئیس جمهور اسلامی هستم. من از تضمین‌های سطح بالای ایران مبنی بر اینکه مایل به اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت مناسب بیشتر و همکاری با آژانس برای حل و فصل مسائل پادمان باقی‌مانده از جمله موارد مربوط به سه مکان اعلام نشده که آژانس در آن آثار ذرات اورانیوم ناشی از فعالیت انسان پیدا کرده است استقبال می‌کنم.

او ضمن استقبال از توافقات به عمل آمده با ایران در جریان سفرش به تهران گفت که بی‌صبرانه منتظر برگزاری جلسات فنی برای حل‌وفصل مسائل پادمانی است.

گروسی اظهار داشت:

تیم های فنی ما برای مذاکره به ایران خواهند رفت.

او در واکنش به اظهارات نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت:

ما هرگونه حمله به نیروگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای را محکوم می‌کنیم. من طی چند سال اخیر همیشه درهای دیپلماسی را باز نگه‌داشته‌ام.

گروسی با بیان این که بازرسان آژانس هر میزان غنی‌سازی را پیدا خواهند کرد ادامه داد:

امیدوارم قبل از نشست بعدی شورای حکام مساله ایران حل بشود. ما در رابطه با آنچه در نتیجه سفر به ایران بدست آوردم نه بدبین هستم نه خوش‌بین. برای من بیانیه‌های رسانه‌ای در ایران ارزشی ندارد؛ من به قول‌ها و وعده‌هایی که در جلسات گفته شده اطمینان می‌کنم. من خوش‌بین نیستم تلاش می‌کنم واقع‌بین باشم. ما به گام به گام و مساله به مساله و با احتیاط پیش می‌رویم. ما نمی‌دانیم برجام احیا خواهد شد یا نه. بازرسان آژانس نمی‌توانند اطلاعات فعلی را بررسی کنند چون خیلی از اطلاعات و اتفاقات ضبط نشده است. باید با ایران گفتگو کنیم، آژانس نیاز دارد به برخی مکان‌ها دسترسی داشته باشد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان