تاب آوری ملت ایران در برابر فشارها حیرت انگیز است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 24 تير 1403 - 18:02

تاب آوری ملت ایران در برابر فشارها حیرت انگیز است

شماره: 11669
Aa Aa

جلالی می گوید باید به دنبال ایجاد یک شبکه اجتماعی ملی باشیم تا اجازه ندیدیم مردم ما و دارایی‌های ملی به گروگانی در دست دشمن تبدیل شوند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران؛
تاب آوری ملت ایران در برابر فشارها حیرت انگیز است

غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران اظهار داشت:

واقعیت این است که فشارهایی که از سوی دشمن بر ملت ایران وارد شده و می‌شود تاکنون در هیچ کجای جهان سابقه ندارد. به همان میزان تاب آوری ملت ایران در برابر این فشارها بی نظیر و به تعبیر رهبر معظم انقلاب حیرت انگیز است و ما توانستیم در این فشار حداکثری، کارکردهای اساسی و استقلال کشور را حتی با وجود بحران کرونا حفظ کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل ایران، او گفت:

بدنه ساختار سازمان پدافند غیرعامل در سلسله مراتب دفاعی کشور است اما حوزه عملش کل کشور را در بر می‌گیرد. تفاوت عملکرد سازمان پدافند غیرعامل کشور با سازمان مدیریت بحران نیز در نوع تهدیدات است. تهدیدات مدیریت بحران منشا طبیعی دارد و در طول زمان ثابت است. این در حالیست که تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل انسان ساخت است. یعنی از یک سوی ما با ساختارهای انسانی سر و کار داریم و از سوی دیگر با مقوله تکنولوژی مواجهیم. این سبب می شود که ماهیت تهدیدات در طول زمان دستخوش تغییر شود. ما ۲۰ سال پیش با تهدیدات سایبری روبه‌رو نبودیم اما امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. سازمان پدافند غیرعامل در ۸ حوزه تخصصی شامل، سایبری، زیستی، شیمیایی، پرتویی، اقتصادی، مردم محور، کالبدی و نظامی مشغول فعالیت است و به جرات می‌توان گفت ما از لحاظ دانشی در حوزه پدافند غیرعامل چیزی کم نداریم. به طوری که در حال حاضر ۱۷ رشته کارشناسی ارشد و دکتری پدافند غیرعامل مشغول تربیت دانشجوست و در واقع ما در این زمینه به بلوغ رسیده ایم.

جلالی اظهار کرد:

تهدیدات با اتکا به فناوری‌ها دستخوش تغییراتی شده‌اند و دسته جدیدی از تهدیدات غیرنظامی را شکل داده‌اند. در این زمینه آمریکایی ها با بکارگیری قدرت هوشمند، به‌دنبال به کارگیری همه مولفه‌های قدرت خود علیه نقاط ضعف ما هستند. در این زمینه در درجه نخست باید نکات ضعف خود را بشناسیم و آن را برطرف کنیم. در هیچ کشوری در دنیا به یک شبکه اجتماعی خارج پایه اجازه نمی‌دهند که با استفاده از بستر اینترنت آن کشور، به فعالیت بپردازند، فضا کسب و کار فراهم کند و نقل و انتقال پول انجام دهد بدون آنکه اصول و ضوابط آن کشور را بپذیرید. شبکه‌ اجتماعی، کارکردهای بسیار ارزشمندی دارد و می‌تواند بستر ایجاد مشاغل بسیار زیادی باشد اما اگر قانون، کنترل و اداره یک شبکه اجتماعی در دست کشور نباشد، تمام اطلاعات و دارایی‌های افرادی که در این شبکه اجتماعی به فعالیت یا کسب و کار می‌پردازند در معرض خطر است. چون هیچ نظارتی برآن وجود ندارد و در برابر قانون نیز پاسخگو نیست. اگر ما نیازمند شبکه اجتماعی هستیم که حتما نیز به آن نیاز داریم، باید به دنبال ایجاد یک شبکه اجتماعی ملی باشیم تا اجازه ندیدیم مردم ما و دارایی‌های ملی به گروگانی در دست دشمن تبدیل شوند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان