تحریم‌های آمریکا بر محیط زیست و زندگی ایرانیان آثار منفی دارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 12:49

تحریم‌های آمریکا بر محیط زیست و زندگی ایرانیان آثار منفی دارد

شماره: 22066
Aa Aa

تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی مشکلات محیط زیستی را تشدید و سلامت بخشی از شهروندان جمهوری اسلامی ایران را با خطر مواجه کرده است.

نامه سفیر ایران در سازمان ملل متحد به دبیرکل این سازمان؛
تحریم‌های آمریکا بر محیط زیست و زندگی ایرانیان آثار منفی دارد

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل با اعتراض به آثار منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر محیط زیست، سلامت و رفاه و زندگی ایرانیان گفت:

واشینگتن باید تمامی تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه علیه مردم ایران را با اثرات زیست محیطی لغو کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، امیر سعید ایروانی با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش با مغایر دانستن تحریم های فوق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد برخی از اقدامات آمریکا مانند ممانعت از سرمایه گذاری در بخش پروژه های زیست محیطی و دستیابی به فناوری‌های نوین زیست محیطی، ممانعت از تامین منابع مالی لازم برای چنین پروژه هایی و اختلاف در شرکت دانشمندان ایران در پروژه های همکاری های زیست محیطی و اجرای پروژه های زیست محیطی را یادآور شد.

سفیر ایران در سازمان ملل با بیان اثرات مخرب چنین اقداماتی بر دستیابی ایران به انرژی های پاک و در مقابل اشاعه گازهای گلخانه ای تاکید کرد که آمریکا با مجموعه اقدامات فوق و با ممانعت از اجرای پروژه های زیست محیطی، سلامت و رفاه شهروندان جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار گرفته است. ایالات متحده آمریکا شبکه گسترده و پیچیده‌ای از تحریم‌های مالی، اقتصادی و تجاری غیرقانونی و ناعادلانه را با هدف منزوی کردن مردم ایران از سازکارهای مالی و بین المللی و ترتیبات بین المللی زیست محیطی ایجاد کرده است.

ایروانی با اشاره به چالش های زیست محیطی ایران، گزارش سازمان بهداشت جهانی را در مورد عوامل زیست محیطی مرگ و میر تعدادی از شهروندان ایران را یادآور شد و گفت که تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مشکلات محیط زیستی را تشدید و سلامت بخشی از شهروندان جمهوری اسلامی ایران را با خطر مواجه کرده است.

او همکاری در حوزه مسائل زیست محیطی را یک مسئولیت جهانی و اقدام آمریکا را مغایر با برنامه های محیط زیستی و توسعه پایدار جهانی برشمرد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد همچنین با تاکید بر اینکه ایالات متحده آمریکا باید به تعهدات و وظایف بین‌المللی خود بر اساس معاهدات بین المللی وفادار تصریح کرد:

ایالات متحده آمریکا باید تمامی تحریم های غیرقانونی یکجانبه علیه مردم ایران با اثرات زیست محیطی را لغو کند. حفاظت از محیط زیست به مثابه میراث مشترک بشری و بخش جدایی ناپذیر از توسعه پایدار محسوب می شود و ایالات متحده آمریکا باید ضمن پذیرش مسئولیت عواقب اقدامات نادرست خود در قبال مردم ایران، ضمانت‌ها و تضمین‌های لازم را برای عدم به‌کارگیری چنین اقدامات غیرقانونی بدهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان