ترکیه هسته‌ای شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 18:30

ترکیه هسته‌ای شد

شماره: 21981
Aa Aa

در نیروگاه آک کویو ۴ راکتور با قدرت هر یک ۱۲۰۰ مگاوات در حال ساخت است. ۲۰ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری شده که از سوی روس اتم در حال انجام است و تا سال ۲۰۲۸ همه ۴ فاز آن راه‌اندازی می شود.

با حضور همزمان روسای جمهور ترکیه و روسیه؛
ترکیه هسته‌ای شد

پس از پخش شایعاتی درباره کسالت اخیر اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، او همراه با پوتین و به صورت آنلاین در مراسم در مراسم تحویل سوخت هسته‌ای به نیروگاه «آق‌قویو» شرکت کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، ولادیمر پویتن نیز پوتین در مراسم افتتاح نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو ترکیه گفت:

ترکیه از این به بعد یک کشور صاحب انرژی هسته‌ای خواهد بود. تصمیم گرفتیم که حجم اقتصاد و تجارت دو جانبه را افزایش دهیم. سال گذشته تجارت ما به ۶۰ میلیارد دلار رسید که آن را افزایش خواهیم داد. ما در ترکیه یک مرکز گاز خواهیم ساخت و به مشتریانمان گاز را ازطریق این بازار خواهیم فروخت.

سال گذشته ۵ میلیون گردشگر روس به ترکیه آمدند که آنرا افزایش خواهیم داد. نیروگاه آک‌کویو جزو نیروگاه‌های نسل سوم است و روس اتم برای ساخت آن بالاترین تکنولوژی و استاندارها را به کار گرفته.

اردوغان نیز در مراسم افتتاح نیروگاه هسته‌ای ترکیه اظهار داشت:

در آک کویو ۴ راکتور با قدرت هر یک ۱۲۰۰ مگاوات در حال ساخت است. ۲۰ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری شده که از سوی روس اتم در حال انجام است و تا سال ۲۰۲۸ همه ۴ فاز آن راه‌اندازی می شود. با استفاده از تجربه نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو در نقاط مختلف کشور دومین و سومین نیروگاه هسته‌ای را نیز خواهیم ساخت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان