تلاش علیه سپاه مذبوحانه است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 0:14

تلاش علیه سپاه مذبوحانه است

شماره: 20986
Aa Aa

بدانید روند گرانی‌ها کاهشی خواهد شد| آینده را روشن می‌بینم| زمینه هر گونه ناامیدی و یأس را از بین خواهیم برد| همه آمارها بیانگر رشد تولید و سرمایه گذاری و اشتغال است| وضعیت قیمت طلا و ارز کاهشی خواهد شد| هیچ ارتشی به اندازه سپاه با تروریست‌ها مقابله نکرد.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دفاع از لایحه بودجه؛
تلاش علیه سپاه مذبوحانه است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در جلسه علنی و در دفاع از کلیات لایحه بودجه گفت:

باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که علیرغم همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها حضور مردم با صبر و بردباری و مشارکت ملت باعث شد که اقدامات دشمن ناکام باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

تحلیل ما از شرایط فعلی این بود که بخشی به خاطر کارهای انقلابی ما را مورد سرزنش قرار دهند.

او با اشاره به مصوبه پارلمان اروپا برای تحریم سپاه عنوان کرد:

هیچ ارتشی به میزانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تروریست‌ها مقابله کرد و شر آنها را از منطقه رفع و دفع کرد تلاش نکرد. این را مسئولان عالی در سراسر منطقه معترف هستند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مهمی در برخورد با تروریسم داشته و نقش اول و ارزشمندی را ایفا کرده است. بارها مسئولان عالی سیاسی منطقه به ما اعلام کردند که اگر سپاه و حاج قاسم سلیمانی نبود شرایط منطقه شرایط دیگری بود. کسانی که امروز می‌خواهند این سپاه مقتدر را به خاطر این حرکت انقلابی و مقابله با تروریسم مورد سرزنش قرار دهند بدانند این یک تلاش مذبوحانه است.

رئیسی گفت:

تمام تلاش دولت این بوده که بودجه ۱۴۰۱ را با رشد اقتصادی دنبال کند. الان قریب به ۴ درصد رشد داریم که نشانگر تلاش همه بخش‌هاست. همچنین قرار شد در این دوره از تنخواه خزانه استفاده و استقراض نشود. تمام تلاش ما این است که مغایرتی بین درآمدها و هزینه‌ها نباشد و ریسک در منابع باید به حداقل برسد.

او اظهار داشت:

پیامی که از دولت و مجلس دریافت می‌شود باید پیام امیدبخشی به مردم باشد. امروز همه توان دشمن خالی کردن دل مردم و ایجاد تردید در دل جوان‌هاست. راهبرد دشمن، راهبرد ایجاد یأس است همه اقدامات و تصمیمات دولت در مجلس باید راهبرد ایجاد امید باشد در همه این موارد دولت برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد.

رئیسی با بیان اینکه بدانید روند گرانی‌ها کاهشی خواهد شد گفت:

علیرغم تلاش دشمن برای القای ناامیدی و تردیدها با توجه به ظرفیت و منابع کشور و همکاری دولت و مجلس در اجرای منویات رهبری آینده را روشن می‌بینم. دشمن نمی‌خواهد این رشد را ببیند اما با همت همه کارگزاران و مشارکت مردم رشد را ارتقا خواهیم بخشید و زمینه هر گونه ناامیدی و یأس را از بین خواهیم برد.

او با بیان اینکه وضعیت قیمت طلا و ارز کاهشی خواهد شد اظهار کرد: 

همه آمارها بیانگر رشد تولید و سرمایه گذاری و اشتغال است. ما این رشد را ارتقاء خواهیم بخشید و دشمن را شکست خواهیم داد.

وی افزود:

رشد متوسط۲۰ درصد حقوق شاغلین و بازنشستگان، معافیت مالیاتی حقوق تا۷ میلیون تومان ،در نظر گرفتن۷ میلیون تومان حقوق، کاهش تعرفه نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی از۴ به ۲ درصد، افزایش اعتبارات تملک های دارایی سرمایه‌ای به میزان ۲۶ درصد، پیش بینی تامین سرمایه از محل تهاتر نفت برای تولید ، پیش بینی ۵۴۰ همت برای سرمایه گذاری در شرکت های تولیدی، اختصاص ۱۵ همت سهام دولت به صندوق تثبیت سرمایه، اختصاص ۱۰ درصد از منابع هدفمندی یارانه برای تامین دارو، تامین منابع برای ساخت مسکن از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه است. امسال ما ۴۰ درصد از صندوق توسعه ملی را در بودجه نیاوردیم. این بودجه به همه فعالان اقتصادی باید پیام امیدبخش باشد تا فعالیت اقتصادی در کشور بیشتر شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان