تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 22:43

تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست

شماره: 22820
Aa Aa

به روسیه اعتراض کرده‌ایم؛ مواضع سیاسی هیچ‌گونه خللی در حق مسلم ایران بر جزایر سه‌گانه نخواهد داشت| درباره آمریکا مسیر مذاکره همچنان باز است؛ آمریکا از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در منطقه پرهیز کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران؛
تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش گفت:

موضوع تمامیت ارضی و حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه هیچ‌گاه قابل مذاکره نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که به روسیه اعتراض کرده‌ایم اظهار داشت:

ایران به‌صورت رسمی اعتراض خود را درباره ادعاهای مطرح‌شده در بیانیه مشترک روسیه و شورای همکاری خلیج فارس به دولت روسیه اعلام کرده است. مواضع سیاسی هیچ‌گونه خللی در حق مسلم ایران بر جزایر سه‌گانه نخواهد داشت و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها یک اصل شناخته شده در حقوق بین‌الملل است.

کنعانی همچنین با بیان این که امنیت منطقه موضوع همه کشورهای حوزه خلیج فارس است گفت:

آمریکا از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز، غیرسازنده و بی‌ثبات کننده در منطقه پرهیز کند. امنیت در منطقه یک مقوله یکپارچه است که تامین آن نیازمند همکاری همه کشورهای منطقه است.

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران میزبانی ایتالیا از منافقین، مصداق بارز حمایت و تشویق تروریسم خواند و گفت:

نمی‌شود مدعی دفاع از حقوق ملت ایران بود و از قاتلان ملت ایران حمایت یا میزبانی کرد. میزبانی از منافقین و فرقه تروریستی منافقین در هیچ سطح و از سوی هیچ دولتی قابل توجیه نیست و با مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها در مبارزه با تروریسم در تعارض آشکار قرار دارد. ایران سفیر کشور ایتالیا را احضار کرده و اعتراض رسمی خود را اعلام کرده است.

او همچنین گفت:

ارزیابی خاص مثبت یا منفی درباره تعلیق رابرت مالی نداریم. ما به رفتارهای دولت آمریکا نگاه می‌کنیم. رفت و آمد افراد مبنای  قضاوت ما نیست.

کنعانی با بیان این که رئیس‌جمهور برای حضور در نشست آتی بریکس دعوت شده است گفت:

درخواست عضویت ایران در بریکس مورد توجه اعضای آن قرار دارد و بریکس به ما اعلام کرده در حال مشورت درخصوص آیین‌نامه عضویت کشورهای جدید هستند.

او گفت که اگر از ایران خواسته شود در روند سازنده برای کمک به ملت لبنان مشارکت کند استقبال می‌کنیم.

کنعانی ادامه داد:

درباره آمریکا مسیر مذاکره همچنان باز است و در مسیر دیپلماتیک می‌توان این موضوع را پیگیری کرد. ایران اعلام کرده که امکان جمع‌بندی مذاکرات مبتنی بر گفت‌وگوهای قبلی انجام‌شده در بازه زمانی نزدیک، امکان‌پذیر است. دولت آمریکا باید اراده خود را نشان دهد و در این ارتباط اقدام کند.

 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان