تنها ابراز ارادت به رهبری کافی نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:24

تنها ابراز ارادت به رهبری کافی نیست

شماره: 21446
Aa Aa

در نظام نبوی و علوی هم عده‌ای ناراضی بودند| امروز جریان‌هایی به دنبال القای ناامیدی مردم از نظام و حاکمیت هستند؛ والله این دروغ است و نشانه دروغ بودن آن راهپیمایی ۲۲ بهمن است.

برخی حاضر نیستند کلمه فتنه و بصیرت و نفوذ را بگویند؛
تنها ابراز ارادت به رهبری کافی نیست

سید احمد خاتمی، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:

جهاد تبیین رسالتی الهی است.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که رسالت علما روشنگری و تبیین در مقابله با بدعت‌ها و انحرافات است پیروزی انقلاب را ثمره جهاد تبیین علما دانست و گفت:

حضور علما و روحانیت در عرصه روشنگری از ۱۹ دی ۵۶ تا ۲۲ بهمن ۵۷ غوغا کرد و همه منابر تبدیل به منابر جهاد تبیین شد.

وی ادامه داد:

اگر درباره اتفاقات چند ماهه اخیر در کشور به صراحت نگوییم در این اغتشاشات طراحی بیگانه در میان است و اتاق فکر آن را صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و منافقین و سلطنت طلب‌ها داشتند به رسالت جهاد تبیین عمل نکرده‌ایم. کلی گویی فایده‌ای ندارد؛ باید مسائل روز را بیان کنیم و عقبه‌ها را به درستی بشناسیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت:

علما مرارت‌های زیادی را به جان خریدند تا ثمره این مجاهدت‌ها که همان پیروزی انقلاب اسلامی است به ما عنایت شد. در زمینه جهاد تبیین باید با روش استدلالی و مستند و با قول سدید عمل کنیم و اگر روش ما نادرست باشد جواب نخواهیم گرفت.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت:

همین‌هایی که امروز اباحه گری را ترویج می‌کنند این‌ها همان مرجعان دیروز هستند که در قرآن و روایات به آن‌ها اشاره شده است. حرف حق را باید با شجاعت بیان کرد و از هیاهو و جنجال فضای مجازی و رسانه ای بیم نداشت؛ متأسفانه برخی بی تقوایی می کنند و اساسا می نویسند تا زبان ما را ببنندند. ما نباید مرعوب این فضا شویم بلکه باید با شجاعت و صراحت به رسالت جهاد تبیین خود در مسائل عمل کنیم. امروز جریان‌هایی به دنبال القای ناامیدی مردم از نظام و حاکمیت هستند؛ والله این دروغ است و نشانه دروغ بودن آن راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال است که در ده ساله اخیر بی سابقه بوده و میلیون‌ها نفر در سراسر کشور به میدان آمدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:

در نظام نبوی و علوی هم عده‌ای ناراضی بودند. انکار نمی‌کنیم که در نظام ما نیز عده‌ای ناراضی هستند اما اکثریت و عمده مردم همین‌ها هستند که در راهپیمایی حاضر شده‌اند و بحمدلله همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند صبغه مردمی نظام پر رنگ است.

خاتمی با تاکید بر لزوم اهمیت فضای مجازی بر لزوم نقش آفرینی عالمانه و حضور مؤثرانه در این فضا تاکید کرد.

وی گفت:

تنها ابراز ارادت به رهبر معظم انقلاب کافی نیست. برخی حاضر نیستند کلمه فتنه و بصیرت و نفوذ را بگویند؛ این درست نیست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان