تولید قدرت فقط تولید موشک نیست | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 16:52

تولید قدرت فقط تولید موشک نیست

شماره: 22443
Aa Aa

به تولید محصول موشکی که دنیا را خیره می‌کند افتخار می‌کنیم| امروز سنگرها صنایع و کارحانه ها هستند و دشمن نمی خواهد اشتغال و تولید داشته باشیم و می خواهد بیکاری باشد. کاری که در واحدهای تولیدی صورت می گیرد تولید قدرت است.

سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور اسلامی ایران؛
تولید قدرت فقط تولید موشک نیست

 سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور اسلامی ایران در پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی و در جشن احیای ۲۲۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد استان آذربایجان شرقی در ماشین سازی تبریز گفت:

اگر خصوصی سازی درست انجام می شد و آورده برای توسعه کارخانه استفاده می شد و نیروهای توانمند بهره‌مند می شدند مخالف نبودیم ولی آنچه که اتفاق افتاد فقط بیکاری کارگران بیشتر و از کار افتادن ماشین های مجموعه بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رئیسی گفت:

خرسندم که چهره کارگران را متفاوت دیدم و شرایط متفاوت شده است.

او با اشاره به بازدید از چند غرفه واحدهای احیا شده و صحبت با صاحبان این صنایع و واحدها گفت:

برخی ۵۰ تا ۳۰۰ نفر کارگر گرفته اند و سخنانشان این بود که در آغاز کار هستند و خط تولید و کارگر را افزایش می دهند. اگر دولت کمک کند این افراد می توانند محصولات بیشتری تولید کنند از این رو باید از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع حمایت کنیم. آنچه شهدا به ما یاد داده اند و در مکتب آنها یاد گرفتیم آن است که ما می توانیم. اگر دیروز سنگر در مقابل رژیم صدام بود امروز سنگر ما این کارخانه ها هستند. امروز سنگرها صنایع هستند. دشمن نمی خواهد اشتغال و تولید داشته باشیم و می خواهد بیکاری باشد. جای جای ایران اسلامی اراده کرده است که استقلال صنعتی و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی خطاب به صاحبان صنایع و کارگران گفت: شما نشان دادید که هم دانش را دارید و هم توانایی، و اگر دانش و توانایی را ضمیمه هم کنید محصول آن ماشینی می شود که تولید می کنید.

رئیسی با اشاره به احیای واحدهای راکد و به‌کارگیری ۶۷ هزار نفر گفت:

دولت حتما باید حمایت کند زیراکه محصولات تولیدی ایران مشتاقان زیادی دارد و متقاضی برای تولیدات صنعتی ایران بسیار است. امروز کاری که در واحدهای تولیدی صورت می گیرد تولید قدرت است؛ به تولید محصول موشکی که دنیا را خیره می‌کند افتخار می‌کنیم اما تولید قدرت فقط تولید موشک نیست. شما با کار بزرگی که در احیای واحدها کردید تولید قدرت کردید امیدوارم که واحدهایی که همچنان راکد است به دست توانمند کارگران احیا شود و دولت و مجلس با تمام وجود در این عرصه حمایت مالی و حقوقی و قضایی خواهد کرد.

وی در مورد نگرانی های کارگران هم گفت:

نگران نباشید. به مدیران گفتم که واحدها را مجهز کنند آینده از آن کارگران است و حقوقی از آنها ضایع نخواهد شد. رشد تولید مد نظر رهبر را تحقق می بخشیم و مهار تورم را با رشد تولید دنبال می کنیم، تولید را افزایش می دهیم زیرا تولید داروی بسیاری از مشکلات اقتصادی است، با افزایش تولید صادرات افزایش می یابد در نتیجه درآمد بیشتر و تورم کاهشی می شود. همانطور که رهبری فرمودند تا به امروز با ایمان و امید پیشرفته ایم و با آن نیز پیش می رویم.
وی گفت:

با احیای ۲۲۰ واحد راکد صنعتی در آذربایجان شرقی هفت هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده و هزاران شغل نیز با احیای واحدهای دیگر در دست احیا ایجاد خواهد شد.
او با بیان اینکه احیای گروه صنعتی ماشین سازی اراده کارگران و مدیران است افزود:

در ابتدای راه هستیم و نباید کار را انجام شده و تمام شده بپنداریم. ۲۵۰ واحد در حوزه های دیگر در این استان فعال شده اند به طوری که زمینه برای جذب کارگر بیشتر فراهم شده است تا نرخ بیکاری در استان کاهش یابد. نشاط اجتماعی و نشاط خانواده در گرو کار و تلاش است که با احیای واحدهای تولید اتفاق می افتد.

  •  

ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعت این استان نیز گفت:

به‌رغم همه سختی‌های تحمیل شده به مردم در این دوران، ملت ایران این تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

رئیسی با بیان اینکه ما راه مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان را تسلیم و عقب‌نشینی نمی‌دانیم ادامه داد:

فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از این چالش‌ها عبور کرد.

او با اشاره به چالش‌های پیش‌روی دولت از ابتدای آغاز به کار آن و همچنین اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای مقابله با این چالش‌ها از جمله جبران کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی، کنترل رشد نقدینگی، افزایش چشمگیر تولید، تضمین امنیت غذایی مردم با تامین به‌موقع کالاهای اساسی، رکوردشکنی در تجارت خارجی و افزایش چند برابری مبادلات تجاری به‌ویژه با کشورهای همسایه گفت:

ما معتقدیم هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد؛ دولت مصمم به رفع مشکلات کشور است و دشمن نیز این پیام را از عملکرد دولت مردمی دریافت کرده است.

رئیسی شایعه پراکنی، حمله به امنیت روانی جامعه با عددسازی‌های کاذب در اقتصاد و ایجاد انتظار تورمی را از جمله شیوه‌های به کار گرفته شده از سوی دشمنان در جنگ شناختی اخیر و با هدف متوقف ساختن پیشرفت‌های کشور عنوان کرذ:

به رغم همه این دسیسه‌ها ما به دنبال ایجاد ثبات در اقتصاد کشور هستیم و با توکل به خدا و همچنین همراهی و کمک مردم قطعا در این مسیر موفق خواهیم شد.

  •  

سیدابراهیم رییسی در دیدار مردمی با مردم در محوطه ارک علیشاه تبریز نیز گفت:

مردم آذربایجان و تبریز در اغتشاشات اخیر نشان دادند که به حرف دشمنان بی توجه هستند. کشور امروز در حال پیشرفت است و دشمن اعلام می کند فشار حداکثری به ایران شسکت خورده است اما عده ای در داخل از این اتفاق ناراحت هستند.

 

25

 

مردم ما امریکا را در عرصه های مختلف شکست داده اند و ما امروز از صبح در خدمت مدیران استانی هستیم که اقدامات دولت در تبریز پیشرفت های چشمگیری داشته است. چرا عده ای این همه ترقی را مشاهده نمی کنند؟ مسئولان کشورهای مختلف در بازدیدهای خود از شرکت های دانش بنیان ما شگفت زده می شوند و از اینکه ایران با تحریم های مختلف این همه پیشرفت کرده است، تعجب می کنند.

  •  

رئیسی در نشست با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی این استان نیز به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت مردمی عنوان و معاون اجرایی رئیس جمهور را مکلف کرد موضوع جذب نیرو‌های صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع رسانی کند.

او با تاکید بر اهمیت نقش فعالان فرهنگی استان در روشنگری و تبیین ابعاد جنگ شناختی دشمن برای مردم گفت:

فعالان فرهنگی باید اهتمام بیشتری به نقش‌آفرینی در جهاد تبیین داشته باشند.

  •  

او در جمع مردم چاراویماق نیز گفت:

با هیچ توطئه‌ای بین مردم ایران و ولایت و نظام جدایی نخواهد افتاد. ما همه حمایت خود را از جوانان خواهیم داشت تا این کشور ساخته شود. من و دولت خادم و نوکر مردم هستیم و به این جایگاه افتخار می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان