جبهه باطل فرو خواهد پاشید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 7:26

جبهه باطل فرو خواهد پاشید

شماره: 24159
Aa Aa

بسیج برعکس دیگر نیروهای نظامی دنیا بی‌انتها و پایان‌ناپذیر است و در مبارزه و دفاع از ارزش‌های امت اسلامی مرز نمی شناسد| روش‌های مبارزاتی با اشغالگران عوض شده و حتما سلاح در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

آنچه صهیونیست‌ها انجام می‌دهند انتحار و خودکشی است؛
جبهه باطل فرو خواهد پاشید

فرمانده سپاه پاسداران در نشست «بسیج جهانی اسلام- مقاومت، رمز پیروزی» گفت:

آنچه که امروز صهیونیست‌ها انجام می‌دهند انتحار و خودکشی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در این نشست که در محل وزارت امور خارجه با حضور «حسین امیرعبداللهیان» رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با مقایسه بسیج با دیگر نیروهای نظامی در دنیا گفت:

این نیرو برعکس دیگر نیروهای نظامی دنیا بی‌انتها و پایان‌ناپذیر است. این نیرو دارای قدرت جابه‌جایی سریع است و در جنگ رویش‌های آن‌ها بیشتر از ریزش‌هاست. این نیروی عظیم در مبارزه و دفاع از ارزش‌های امت اسلامی مرز نمی شناسد و منطق دفاع از حرم از این دیدگاه برای آن‌ها منطق جذاب و مهمی است. در حال حاضر نیروی مقاومت بسیج در دیگر عرصه‌ها از جمله فقر زدایی و محرومیت‌زدایی به صورت فعال نقش‌آفرین است.

سردار سلامی در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست، در مورد تحولات اخیر اراضی اشغالی خاطر نشان کرد: تحرکات دیپلماتیک کشور در ایام اخیر ستایش‌برانگیز بوده است و در مورد این تحولات ظرفیت‌های انتقالی خوبی از خود نشان داده است.

فرمانده سپاه با بیان این‌که این جبهه باطل فرو خواهد پاشید گفت:

رژیم صهیونسیتی قادر به تحمل یک جنگ طولانی‌مدت نخواهد بود و این جغرافیا به نحوی است که هر شکستی می‌تواند آخرین شکست باشد.

سلامی با اشاره به هزینه های عظیم اقتصادی و نظامی وارد شده به رژیم صهیونسیتی در پی جنگ و وقوع مهاجرت معکوس در این منطقه گفت:

آنچه که باعث ادامه جنگ شده است نیاز شخصی نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی است چون با پایان این جنگ آن‌ها باید محاکمه شوند.

وی با بیان این‌که این جنگ باعث خستگی ارتش رژیم صهیونسیتی شده است اظهار کرد:

عملیات طوفان الاقصی شکست و فصاحت بزرگی برای رژیم صهیونسیتی و ارتش این رژیم بود. در جریان این تحولات، نسل‌های جدید فلسطینی آموختند که باید با چه کسی بجنگند، روش‌های مبارزاتی با اشغالگران عوض شده و حتما سلاح در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. ما هیچ‌ نگرانی نداریم و می‌بینیم که در حال حاضر کسر کوچکی از ظرفیت‌های جریان مقاومت فعال شده است و همین مقدار هم دشمنان را تحت فشار قرار داده است.

سلامی اظهار کرد:

به فضل الهی تحول جالبی در جهان رخ داده که ممکن است در کوتاه مدت قابل رویت نباشد ولی آثار بلندمدت آن حتما روشن خواهد شد و آن این است که انقلاب اسلامی وقتی از مرزها عبور کرد و اسلامِ به علاوه حاکمیت قدرت تشکیل داد، سازه‌هایی از قدرت در نقاط مختلف جهان شکل گرفت و این سازه‌ها به هم گره خورد و جغرافیایی از مقاومت را شکل داد و جبهه مقاومت ایجاد شد. در پی این تحولات دشمنان ما مجبور شدند از پناهگاه‌های راهبردی خارج شوند و منازعه از سطوح راهبری به سطح تاکتیکی تغییر یافت و دشمنان مجبور شدند مستقیما وارد گسترش نظامی شوند ولی این گسترش آنقدر وسیع شده که خود آن‌ها دچار پدیده گسترش بیش از حد شدند.

سلامی با بیان این‌که آن‌ها در حال حاضر با پدیده زوال مواجه شده‌اند گفت:

در پی این تحولات دنیا به نقطه‌ای رسیده است که مشاهده می‌کند ظرفیت‌های سیاسی برای حل چالش‌ها ناکارآمد است و جنگ رخ می‌دهد و ما نمونه این موضوع در بحث اوکراین مشاهده کردیم. الان آمریکایی‌ها در میدان تاکتیک هم تحت تاثیرند و به پایگاه‌های آن‌ها هم حمله می‌شود یا مانند کشتی‌ای که انصارالله یمن در دست گرفت. این اتفاقات یک پیامد راهبردی وسیعی داشت و نشان می‌داد در این منطقه معادله جدیدی حاکم می‌شود و این «قدرت‌های سلطه» توانایی خود را بر اساس ایمن‌سازی از دست می‌دهند و این قدرت‌ها کم‌کم ناکارآمد می‌شوند. هر چه تهدید می‌کنند کسی نمی‌ترسد. در حال حاضر ترجیحات سیاسی دولت‌ها با نظام سلطه متفاوت شده است و متحدان قدیمی هم با ترجیحات سیاسی آن‌ها کار نمی‌کنند. ائتلاف‌های سخت که یک روز در یک جنگ ماه‌ها در کنار هم می‌جنگیدند دیگر قابل شکل‌گیری نیست و این به دلیل فرسایش همه قوای آن‌هاست از جمله قدرت نظامی، سیاسی و توان فرهنگی.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان