جریان سکولار برگرفته از مسیحیت تحریف شده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 7:12

جریان سکولار برگرفته از مسیحیت تحریف شده است

شماره: 13664
Aa Aa

خاتمی می گوید شورای نگهبان کف صلاحیت کاندیداها را تشخیص می دهد و مردم باید سقف صلاحیت کاندیداها که همان «اصلح» است را مشخص کنند.

امام خمینی برای جهان بشری گفتمان آفرید؛
جریان سکولار برگرفته از مسیحیت تحریف شده است

سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ایران در مراسم استانی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای رشت، گفتمان سازی را از ویژگی های برجسته انبیا دانست و افزود:

هنر امام گفتمان سازی انبیا بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب در طول ۱۰ سال مدیریتش بر جامعه نه تنها برای ایران بلکه برای جهان بشری گفتمان آفرید گفت:

مقصود امام از عبارت «صدور انقلاب» همین گفتمان سازی جهانی بود و امروز بعد از گذشت ۳۲ سال از رحلت امام شاهد صدور گفتمان انقلاب به کشورهای منطقه هستیم.

عضو فقهای شورای نگهبان، گفتمان انقلاب را یک فرهنگ جهانی دانست و گفت:

برپایی مراسم ارتحال امام نوعی مانور و رزمایش برای پاسداری از این گفتمان است.

وی دین و حکومت دینی را لازم و ملزوم هم دانست و ادامه داد:

امام گفتمان جدایی ناپذیری دین و سیاست را احیا کرد اما جریان ارتجاع در پی معرفی نقطه مقابل گفتمان امام، یعنی گفتمان سکولار و جدایی دین از حکومتداری است. جریان سکولار جریانی خطرناک است که برگرفته از مسیحیت تحریفی است. پیامبران الهی از جمله حضرت عیسی(ع) هرگز از جدایی دین و حکومت سخن نگفتند.

عضو فقهای شورای نگهبان، جریان روشنفکری و جریان ارتجاع را دو تیغه گفتمان سکولار دانست و گفت:

خشک مقدس ها یعنی کسانی که دین را نفهمیدند از امام حسین(ع) در مقابل یزید حمایت نکردند.

وی انتخابات را جشن سیاسی ملت ایران دانست و اظهار کرد:

هم در دوره ۵۷ ساله سیاه پهلوی و هم در دوره قاجار و قبل از آن مردم به حساب نمی آمدند و شاهان خودشان را ارباب کشور و ملت می دانستند. در چنین شرایطی آمریکایی ها و انگلیسی ها همه کاره بودند و ساواک نمایندگان مجلس را معرفی می کرد اما به برکت گفتمان انقلاب اسلامی، مردم صاحبخانه هستند و در ۲۸ خرداد برای سیزدهمین بار رئیس جمهور خودشان را انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان براساس قانون وظیفه دارد در جریان انتخابات صلاحیت رجل سیاسی و مذهبی مدیر و مدبر را احراز کند گفت:

شورای نگهبان یک فیلتر قانونی است و کاندیداها باید صلاحیت قانونی داشته باشند لذا شورای نگهبان کاندیداها را رد نمی کند بلکه صلاحیت آنان برای حضور در صحنه انتخابات را احراز می کند. بیش از ۴۰ سال است که شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کرده و این ملت دو بار به قانون اساس جمهوری اسلامی رای داده است و لذا هجمه های انتخاباتی خللی در وظایف قانونی شورای نگهبان ایجاد نخواهد کرد. دشمن فریبکار با شبهه مهندسی انتخابات به دنبال ایجاد یک فضای سرد و بی رمق در جامعه است اما شورای نگهبان کف صلاحیت کاندیداها را تشخیص می دهد و مردم باید سقف صلاحیت کاندیداها که همان «اصلح» است را مشخص کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان، مهندسی انتخابات توسط شورای نگهبان را تهمت و دروغ آشکار دشمن دانست و عنوان کرد:

حضور در انتخابات یک واجب شرعی است زیرا امام خمینی(ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانست. حضور در انتخابات رای مجدد به نظام اسلامی است البته در کنار حضور حداکثری، انتخاب اصلح هم مد نظر است. کاندیدای اصلح دلداده اسلام و انقلاب است، ولایتمدار است، گره از مشکلات مردم باز می کند، ملت را باور دارد، اعتقادش «ما می توانیم» است، استکبارستیز است، خستگی نشناس است، مدیریت جهادی دارد و شبانه روز برای مردم کار می کند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان، ملت ایران را ملتی انقلابی و بصیر دانست و خاطرنشان کرد:

انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته با همین بصیرت اداره شده و امیدواریم به مقصد نهایی آن که حکومت جهانی ولی عصر(عج) است، برسد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان