جریان صدر سفارت سوئد را به آتش کشید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 23:57

جریان صدر سفارت سوئد را به آتش کشید

شماره: 22847
Aa Aa

«سلوان مومیکا» که در نخستین روز تعطیلات عید قربان اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود دوباره به قران کریم و پرچم عراق در استکهلم اهانت کرد.

هتاکی مجدد به قرآن| بغداد سفیر سوئد را اخراج کرد؛
جریان صدر سفارت سوئد را به آتش کشید

وزارت‌خارجه‌های کشورهای عراق و سوئد در بیانیه‌هایی اقدام طرفداران جریان صدر عراق در آتش زدن ساختمان سفارت سوئد در بغداد را محکوم کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای آتش زدن سفارت سوئد در بغداد را که بامداد امروز پنجشنبه به دست جمعی از حامیان مقتدی صدر انجام شد به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد "این اقدام در چارچوب حمله به هیات‌های دیپلماتیک و به خطر انداختن امنیت آنها قرار می‌گیرد. دولت عراق به مسؤولان امنیتی مربوطه دستور داد تا تحقیقی فوری را در این خصوص آغاز کرده و اقدامات امنیتی لازم برای روشن شدن ابعاد مبهم این اقدام و شناسایی هویت و محاکمه عاملان آن در پیش گرفته شود".

وزارت خارجه سوئد نیز در واکنش به یورش به ساختمان سفارتش در بغداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

"ما تمامی حملات به دیپلمات‌ها و کارمندان نهادهای بین‌المللی را محکوم می‌کنیم، حملات به سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌ها به منزله نقض جدی توافقنامه وین است".

این وزارتخانه مقامات عراقی را مسؤول حفاظت از هیات‌های دیپلمات و کارمندان آن دانست و تاکید کرد که تمامی کارمندان سفارتش در بغداد در حال حاضر در امنیت هستند و وزارتخانه به صورت منظم با آنها در تماس است.

  •  

مقتدا صدر در توييتی نوشت:

 منتظر پاسخ رسمی قاطع در مورد اجازه مقامات سوئد برای آتش زدن پرچم عراق هستم.

  •  

شایان ذکر است پس از آنکه پلیس سوئد با برگزاری تجمع کوچکی مقابل سفارت عراق در استکهلم برای اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق موافقت کرد، گروهی از حامیان جریان صدر عراق به رهبری مقتدی صدر بامداد پنجشنبه تظاهراتی را برپا کرده و ساختمان سفارت سوئد در بغداد را آتش زدند.

سلوان مومیکا، پناهنده عراق در سوئد، ۲۸ ژوئن مصادف با روز عید قربان، مقابل بزرگترین مسجد شهر استکهلم به قرآن کریم اهانت کرد.

  •  

هتاکی مجدد به قرآن در سوئد

«سلوان مومیکا» فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود امروز نیز تحت حمایت پلیس سوئد به قران کریم و پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در استکهلم اهانت کرد.

شمار زیادی از مسلمانان نیز خود را به محل اهانت به قرآن کریم رساندند و با شعار «لااله الا الله» به فرد موهن پاسخ دادند.

  •  

بغداد سفیر سوئد را اخراج کرد

دولت عراق در پایان نشست اضطراری خود بعد از ماجرای حمله برخی افراد به سفارت سوئد در بغداد در واکنش به اهانت به قران کریم با صدور بیانیه رسمی از سفیر سوئد در بغداد خواست تا خاک این کشور را ترک کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان