حريم هوايى عمان به روى اسرائيل گشوده شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 19:29

حريم هوايى عمان به روى اسرائيل گشوده شد

شماره: 21382
Aa Aa

سازمان هواپیمایی کشوری عمان تأکید کرده که آسمان این کشور به روی همه ناوگان هوایی که شرایط عبور از آسمان عمان را داشته باشند باز است.

شرکت هواپیمایی ملی عمان بیانیه‌ای صادر کرد؛
حريم هوايى عمان به روى اسرائيل گشوده شد

شرکت هواپیمایی ملی عمان بیانیه‌ای صادر کرده که در آن به استفاده هواپیماهای اسرائیلی از آسمان این کشور اشاره صریح نکرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رصد، در این بیانیه آمده است که در راستای تأکید بر تلاش‌های سلطنت عمان به منظور اجرای بندهای اساسی کنفوانسیون شيكاگو برای همه کشورهای عضو سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) درخواست بين المللی و محلی مبنی بر عدم تمایز قائل شدن بین هواپیماهای غیرنظامی در تعاملات، سازمان هواپیمایی کشوری عمان تأکید دارد که آسمان این کشور به روی همه ناوگان هوایی که شرایط عبور از آسمان عمان را داشته باشند باز است.

رژیم اسرائیل نیز جزو این کنوانسین و ایکائو است و بر اساس بیانیه عمان هواپیماهای غیرنظامی این رژیم از این به بعد می‌توانند از آسمان این کشور استفاده کنند. وزارت خارجه اسرائیل بعد از این بیانیه، از مسقط تشکر کرده است.

این تصمیم بعد از موافقت عربستان سعودی با عبور هواپیماهای اسرائیل از آسمان این کشور صورت می‌گیرد.

عمان و اسرائیل با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند.

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل با «تاریخی» خواندن این تصمیم عمان از سلطان هیثم، پادشاه عمان، و همچنین دولت بایدن به دلیل کمک‌هایشان به عملی‌شدن این اقدام قدردانی کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان