حماس مانع آتش‌بس است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 8:38

حماس مانع آتش‌بس است

شماره: 25337
Aa Aa

بلینکن در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح گفته «موضع ما ثابت است و قبل از آن‌که اسرائیل تصمیمی برای ورود به رفح بگیرد باید طرح شفافی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود؛ برای حفاظت از غیرنظامیان به آن‌ها فشار می‌آوریم».

 وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا مدعی شد؛
حماس مانع آتش‌بس است

 وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در انجمن سدونا موسسه مک‌کین در آریزونا مدعی شد که حماس «مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده است «ما منتظریم تا ببینیم آیا در عمل می‌توانند پاسخ مثبتی به آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها بدهند یا خیر».

اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر بر سر اتمام جنگ به عنوان بخشی از توافق تبادل اسرا/ آتش‌بس است.

حماس پیش از این تصریح کرده با هیچ توافقی که به آتش‌بس دائمی و خروج نیرو‌های اسرائیل از غزه منجر نشود موافقت نخواهد کرد.

دولت جو بایدن تا کنون سه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس دائمی در غزه بوده را وتو کرده است. واشنگتن تنها از آتش‌بس موقت حمایت می‌کند

بلینکن در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح گفت:

«موضع ما ثابت است و قبل از آن‌که اسرائیل تصمیمی برای ورود به رفح بگیرد باید طرح شفافی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود و به دوستان خود برای حفاظت از غیرنظامیان و ارائه کمک به آن‌ها فشار می‌آوریم».

وزیر خارجه آمریکا با تأکید بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی گفت «با حفظ امنیت اسرائیل تشکیل کشور فلسطین امکانپذیر است».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان