خستگی و ناامیدی ممنوع است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 19:41

خستگی و ناامیدی ممنوع است

شماره: 23204
Aa Aa

راهبرد دشمنان‌ همه ایجاد یأس است‌| گره‌گشایی از کار مردمِ امام باید در سرلوحه کار دولت باشد؛ توجه به مردم، گره‌ گشایی از مردم‌ و نگاه تحولی به امور.

سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور اسلامی ایران؛
خستگی و ناامیدی ممنوع است

سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور اسلامی ایران در آستانه هفته دولت و در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت:

هیچ زیارتی بدون تصمیم نداریم. در محضر عبد صالح خدا هستیم. کسی که در زمان ما خودساخته بود، رابطه‌اش با خدا و مردم و ‌اراده‌اش برای ایجاد تحول در جامعه اراده حسینی بود و از همان دودمان حسینی بود که برای اصلاح امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه آمده بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی افزود:

با اراده‌ای پولادین وضعیت و شرایط را تغییر داد و به هیچ عنوان مانعی را پیش‌رویش به رسمیت نشناخت. شاید شرایط عادی حکم نمی‌کرد که او این انقلاب بزرگ را بنیانگذاری کند. مگر می‌شود، مگر می‌گذارند، مگر امکانات موجود است، کو نیروی  کارآزموده، کو اعتبارات و بودجه و امکانات مالی؟ همه این حرف‌ها بود. دشمنی‌های بسیاری که در کشورهای مختلف و در شرق و غرب بود. نظام سلطه در شرق و غرب نقشه کشید تا این تحول بزرگ پا نگیرد.

او گفت:

ما آمده‌ایم با اندیشه و فکر امام میثاق ببندیم که‌ هویت دولت‌ فکر و عمل امام‌ باشد. امام مسئله یک شرکت‌ را فی المجلس حل کرد و موارد اینچنین سراغ دارم‌. سلوک امام برای‌ ما درس است؛ توجه به مردم، گره‌ گشایی از مردم‌ و نگاه تحولی به امور. یکی از مسائل مهم‌ آن است‌ که بسیاری از نامه‌ها برای‌ دستگاه‌های مختلف به همان اندازه اهمیت دارد و اگر توجه‌ نشود دلسرد می‌شود. مردم‌ را آن چنانی که‌ امام‌ را دوست داشتند داشته‌ باشیم. امام‌ اگر اسم مردم‌ را می‌برد سیاسی نبود و واقعا به مردم‌ باور داشت.

رییسی با بیان این‌که «سخن روز ما این است‌ که خستگی و ناامیدی ممنوع؛ کسی‌ که‌ امیدوار است می‌تواند مردم‌ را امیدوار کند» گفت:  
راهبردی که‌ امام‌ و رهبری به ما آموخته‌اند این است امیدوار باشیم و راهبرد دشمنان‌ همه ایجاد یأس است‌. میثاق با امام‌ این است‌ که ما می‌توانیم؛ ما می‌توانیم بسیاری از گره‌های زندگی‌ مردم‌ را رفع کنیم. به عنوان نمادی از دولت که در سراسر کشور به کار و خدمت مشغولند آمده‌ایم با امام میثاق ببنیدم  و عرض کنیم با اندیشه، فکر بلند شما میثاق ببندیم که هویت این دولت، فکر و اندیشه و عملی که امام در جامعه ارائه کردند باشد. اخلاص امام، توجه به مردمِ امام، گره‌گشایی از کار مردمِ امام باید در سرلوحه کار دولت باشد.
  •  

سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز نیز با بیان این‌که «با تبریک روز پزشک به پزشکان و داروسازان و حرفه‌های پزشکی و تقدیر از زحمات آن‌ها» اظهار کرد:

نبوغ و دانش وقلم ابن سینا برای قرن‌هاست که نسخه قابل استناد است.

 

25

 

وی ادامه داد:

«نگاه توحیدی می‌تواند هر روز موجب ارتقا برای پزشک و علم پزشکی شود». پزشکان در جهت ارتقای علم پزشکی تلاش کنند. علم پزشکی روز به روز باید ارتقا پیدا کند. دانش پزشکی منحصر به فرمول‌ها و آزمایشگاه‌ها نیست و می‌تواند برتر از این‌ها باشد. وزارت بهداشت و دانشگاه‌های پزشکی باید در جهت ارتقای علم پزشکی مرجعیت پیدا کنند. در برخی حوزه‌های پزشکی مرجعیت داریم ولی این ظرفیت وجود دارد که مرجعیت بیش از این پیدا کنیم. ایران این ظرفیت را دارد و این دانش می‌تواند ارتقا پیدا کند. زمینه جذب نیروی کاراآمد فارغ‌التحصیل در حوزه پزشکی فراهم شود تا این افراد عضو هیئت علمی شوند. جامعه پزشکی در دفاع مقدس، در سیل و زلزله، در دوران کرونا خوش درخشید و کنار مردم بود. من به شهدای خدمات درمانی در دروان کرونا احترام می گذارم. ما قدردان زحمات آنها هستیم. کارهای بسیاری انجام شده و باید کارهای بسیاری انجام شود و نباید قانع به این حد بود. بیش از 90 درصد دارو را در کشور  تولید می‌کنیم. کشورهای دیگر هم داروی ایرانی را استاندارد می‌دانند و می‌گویند مشتری این داروها هستیم. در بازدید از یک شرکت پزشکی به من گفتند که کسانی که رفته اند بدانند زمینه شغل مناسب برای آن‌ها وجود دارد و زمینه برای مهاجرت معکوس فراهم است. وضع موجود را حفظ  وارتقا ببخشیم. مهمترین سرمایه ما در حوزه سلامت نیروی انسانی کارآمد است. این سرمایه حفظ و ارتقا یابد. در حوزه سلامت نظام مسائل تعریف کنیم و مشکلات این حوزه حل شود. هیچ مساله‌ای نیست که در داخل کشور راه‌حل نداشته باش. مثلا امروز توجه به مناطق محروم یک دغدغه است. جاذبه شغلی برای پزشکی برای کسانی که دنبال خدمت در مناطق محروم هستند ایجاد شود. از وزیر بهداشت برای توزیع عادلانه نیروی انسانی درخواست دارم.  گاهی مشکل توزیع نیروی انسانی بین مناطق برخوردار و محروم است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان