در راستای منافعمان توان و امکان انتقال پیام به ایران را داریم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 23:52

در راستای منافعمان توان و امکان انتقال پیام به ایران را داریم

شماره: 22959
Aa Aa

یکی از اعضای پارلمان عراق مدعی شده ایران در حال چاپ دینار در آرژانتین، انتقال آن‌ها به بغداد و معاوضه آن با دلار و سپس انتقال به ایران بوده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا؛
در راستای منافعمان توان و امکان انتقال پیام به ایران را داریم

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق به تهران و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:

درباره سفر نماینده سازمان ملل صحبتی نمی‌کنم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:

عراق، مشخصا با ایران روابط دوجانبه دارد. همیشه گفته‌ایم مایلیم این روابط روابطی عادی باشند که بازتاب‌دهنده استقلال عراق است.

میلر ادامه داد: ما همیشه شاهد این وضعیت نبوده‌ایم. شما شاهد بوده‌اید که ما سیاست‌هایی را به کار بسته‌ایم تا مانع استفاده ایران از یک اهرم فشار در قبال عراق شویم یا آن را کاهش دهیم. بنابراین امیدواریم روابط دوجانبه‌ای میان دو کشور وجود داشته باشد که به استقلال عراق احترام بگذارد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا از طریق این نماینده سازمان ملل پیامی  به ایران منتقل کرده است گفت:

درباره برخی تعاملات به‌خصوص اظهار نظر نمی‌کنم اما بارها گفته‌ایم که هر گاه در راستای منافعمان باشد توان و امکان انتقال پیام به ایران را داریم.

میلر همچنین در پاسخ به این سؤال که با توجه به این که یکی از اعضای پارلمان عراق مدعی شده است ایران در حال چاپ دینار عراقی در آرژانتین، انتقال آن‌ها به بغداد و معاوضه آن با دلار، سپس انتقالشان به ایران بوده و آیا آمریکا از این موضوع مطلع است گفت: ممکن است دولت از آن مطلع باشد اما من شخصا از این موضوع بی‌اطلاعم.

مقامات رسمی مربوطه در ایران و عراق واکنشی به این ادعای مطرح شده نداشته‌اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان