در سال ۵۷ مردم بعضا از گرسنگی می‌مردند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 23:02

در سال ۵۷ مردم بعضا از گرسنگی می‌مردند

شماره: 21159
Aa Aa

افراد مسن خاطرات پیش از انقلاب اسلامی را برای جوان‌ترها بیان کنند؛ سرانه مصرف میوه، غذا و مسکن در ایران با سال ۵۷ قابل مقایسه نیست.

سخنگوی هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران؛
در سال ۵۷ مردم بعضا از گرسنگی می‌مردند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران در مسجد محمدیه خیابان ۱۹ دی قم اظهار کرد:

نظام حکمرانی قبلی از پدر به فرزند منتقل شده بود و اتکایی به مردم نداشت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

جنین حکومتی نه تنها دغدغه مردم را نداشت بلکه در مقابل بسیاری از خواسته‌های مردمی نیز ایستادگی می‌کرد. کشوری که جزو سرمایه‌دارترین کشورهای جهان از نظر منابع معدنی و ذخایر نفتی و گازی است در سال ۵۷ مردم آن بعضا از گرسنگی می‌مردند.

جهرمی با بیان اینکه پیش از انقلاب تمام پزشکان کشور هندی و غیرایرانی بودند گفت:

در آن زمان ۷۰ درصد جمعیت کشور بی‌سواد بودند چراکه دشمن در مقابل حمایت خود اجازه پیشرفت به جوانان ایرانی را نمی‌داد. در آن زمان بسیاری از شهرها نیز حتی گاز نداشتند. امروز جمهوری اسلامی توانسته است رتبه نخست توسعه شبکه گازرسانی در جهان را به خود اختصاص دهد. تا سال ۵۷ در هیچ حوزه‌ای که پیشران باشد ایران حضور نداشت.

بهادری جهرمی از افراد مسن خواست خاطرات پیش از انقلاب اسلامی را برای جوان‌ترها بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز ۹۸ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود عنوان کرد:

امروز انقلاب اسلامی توانسته‌ است رتبه نخست نرخ رشد سوادآموزی در جهان را به خود اختصاص دهد و فناوری نانو جمهوری اسلامی رتبه چهارم جهان را در دست دارد. انقلاب اسلامی نشان داده است علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، کنترل ناپذیر و توقف ناپذیر است.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه تبلیغات فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده گفت:

امروز متأسفانه اگر حادثه‌ای در جمهوری اسلامی رخ دهد میلیون‌ها بار عکس‌برداری، شبهه افکنی و توئیت خواهد شد ولی بزرگ‌ترین جنایات در آمریکا بدون حتی یک عکس در سکوت خبری به فراموشی سپرده خواهد شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در سال‌های اخیر زندگی‌های مردم تلخ‌تر و سخت‌تر شده ابراز کرد:

علی‌رغم تمام این مشکلات ولی هنوز سرانه مصرف میوه، غذا، مسکن و ... در کشور با سال ۵۷ قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در شهریورماه سال گذشته که پایان کار دولت قبلی بود کشور تورم ۵۹٫۳ درصدی را تجربه می‌کرد اظهار کرد:

آخرین باری که کشور به این تورم رسیده بود در زمان جنگ جهانی دوم بود حتی در ایام جنگ تحمیلی نیز این تورم را نداشتیم چراکه در آن زمان کشور هزینه مقاومت را پرداخت می‌کرد ولی چنین تورمی هزینه سازش بود.

او با بیان اینکه دشمن این پیشرفت‌ها را درک کرده ادامه داد:

به همین دلیل و باتوجه به تجربه تلخ اتفاقات یک دهه گذشته دشمن برنامه‌ریزی خود را برای جوانان با میانگین سنی ۲۰ ساله انجام داد که نتیجه آن اغتشاشات اخیر بود. در این جریانات دشمن ضربه‌هایی را وارد کرد ولی به هیچ عنوان نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند. رکورد بیش‌ترین واردکننده تسهیلات نظامی طی صد سال اخیر برای محمدرضا شاه است اما امروز پس از ۴۴ سال جهان نگران است که ایران به روسیه پهپاد فروخته باشد و این به معنای پیشرفت است. آمریکا در همین یک عرصه بازار بسیار بزرگی در ایران را از دست داده است و اگر این الگو به کشورهای دیگر نیز سرایت کند، آمریکا دیگر ابرقدرت جهانی نخواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان