در مقابل هیچ قدرتی سرخم نمی کنم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 21 تير 1403 - 15:55

در مقابل هیچ قدرتی سرخم نمی کنم

شماره: 25868
Aa Aa

مطمئن باشید زدوبند نخواهیم کرد و با مردم بر آنچه که پیمان بسته‌ام خواهم ماند. انسجام و وحدت خود را حفظ و این شبکه را بهم متصل کنید. صدای من باشید؛ من صدای شما خواهم بود.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب عنوان کرد؛
در مقابل هیچ قدرتی سرخم نمی کنم

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب در جمع اعضای ستاد انتخاباتی استان تهران گفت:

امکان ندارد به تنهایی بتوانم کاری انجام دهم؛ فقط می‌توانم صادقانه بر روی آن‌چه با شما مردم بر سر آن پیمان بستم بمانم و خواهم ماند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

به خاطر حق و به خاطر عدالت در مقابل هیچ قدرتی سرخم نخواهیم کرد. همه حرف‌هایی که زدیم هم باور کنید شعار نبود، به آن‌ها باور داریم اما اینکه چقدر خواهیم توانست در این راه بایستم به شما و ما و مردم جامعه ما بازمی‌گردد. متأسفانه رفتارهایی که عده‌ای به اسم اعتقاد و باور انجام دادند،مردم ما و جوانان را نسبت به آن‌چه که باور ماست کمرنگ و شاید بی‌رنگ کرد. مگر می‌شود انسانی را پیدا کرد که حق‌طلب باشد، وقتی حق را می‌شنود حاضر باشد همه‌چیز خود را برایش قربانی کند و کسی چنین انسان‌هایی را ببیند اما از آنان خوشش نیاید و جای دیگری را برای خود قبله کند؟ مگر می‌شود؟ اگر ما با مردم بر اساس عدالت و حق صحبت کنیم، اگر حق همه را بپذیریم و در اختیارشان قرار دهیم و حق‌شان را نخوریم حالا چه چپ باشند، چه راست، چه مذهبی، چه غیرمذهبی، چه مسلمان، چه غیرمسلمان، چه زن، چه مرد و چه جوان، چه پیر، اگر این کار را با مردم انجام دهیم چه کسی از اما ناراضی می‌شود؟ چه کسی از ما دلزده می‌شود؟

پزشکیان تصریح کرد:

این ما هستیم که آبروی آن باورها را می‌بریم‌، نه آن باورها. اگر ما بتوانیم زندگی، رفتار و برخورد و اخلاق ما در مسیری باشد که این ماه محرم و امام حسین (ع) به ما نشان می‌دهد، مطمئن باشید مملکت ما درست می‌شود، ارتباط ما باهم انسانی می‌شود و باهم منصفانه برخورد می‌کنیم. به جان هم نمی‌افتیم، تهمت و افترا نمی‌زنیم، دروغ نمی‌گوییم. مثل آب خوردن دروغ می‌گوییم، وعده می‌دهیم و عمل نمی‌کنیم، هیچ فرضیه‌ای به اندازه این فرضیه در بین همه مردم مورد قبول نیست که وقتی کسی وعده می‌دهد و حرف می‌زند پای وعده و حرف خود بایستد. چقدر حرف می‌زنیم و پای حرف نمی‌ایستیم؟ حالا برادران فکر می‌کنند ما خودمان را گم کردیم یا خدای نکرده کاری خواهیم کرد که زدوبندی کنیم. مطمئن باشید زدوبند نخواهیم کرد. نه پست و نه مقام نه جایگاه برای من به عنوان یک فرد هیچ امتیازی نیست. آن‌چه که به آن معتقد بودم همچنان هستم. فقط بار سنگینی که شما مردم عزیز به دوش ما گذاشته‌اید به شدت سنگینی می‌کند. اگر مردم، نخبگان، کارشناسان، تولیدکنندگان، صنعتگران و فرهنگیان، عشایر و کشاورزان و مذهبیان و همه مردم ما نباشند امکان ندارد من به تنهایی کاری کنم. فقط می‌توانم صادقانه با مردم بر آنچه که پیمان بسته‌ام بمانم و خواهم ماند. من به راهی که انتخاب کردم و به حسین (ع) که در این ماه شهید شده افتخار می‌کنم و زندگی خودم را سعی کرده‌ام که با زندگی آنان تطبیق دهم.

رئیس‌جمهوری منتخب با قدردانی از تمام کسانی که پای صندوق‌های رأی آمدند اظهار کرد:

ایران مال همه ایرانیان است. همه باید تلاش کنیم ایران درست شود و ایران برپایه حق و عدالت باید درست شود. حق و عدالت، آزادگی و مردانگی، حق هرکسی و هر قومی و هر جنسیتی را اگر ناحق کنند باید فریاد بکشیم و جلویش بایستیم. نباید اجازه دهیم حق کسی خورده شود. این همان چیزی است که امام حسین (ع) به ما یاد داده‌اند و حضرت علی (ع) به ما گفته‌اند. در هر کجا باشیم، صادقانه با شما صحبت کردیم، این موقعیت‌ها نمی‌تواند ما را عوض کند، اگر قرار بود عوض شوم باید تا الان عوض می‌شدم‌. اگر قرار بود بخورم و ببرم و بدزدم تا الان می‌بردم و می‌خوردم نه اینکه الان با این سن بخواهم کاری کنم که برای خودم و دور و بر و اطرافیانم کاری کنم، نخواهم کرد. از عزیزان خواهش می‌کنم انسجام و وحدت خود را حفظ و این شبکه را بهم متصل کنید. صدای من باشید و من صدای شما خواهم بود. من خدمتگزار همه و خاک پای همه ایرانیان هستم. به دنبال آن چیزی هستم که گفته‌ام. حرف‌هایم اینگونه نبود که بگویم، وعده بدهم تا به پستی برسم. باهم و به کمک یکدیگر باورها و اعتقاد خود را با قدرت در جامعه پیگیری خواهیم کرد. ما از نسلی نیستیم که تصور کنید دروغ خواهیم گفت. ما امام علی (ع) و امام حسین (ع) و راه انسان‌های آزاده و عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز را ادامه می‌دهیم. به ما کمک کنید تا نگذاریم در جای‌جای این مملکت و در کل جامعه ظلمی و ستمی شود، حقی ناحق شود و مظلومی باشد و ما صدایش را نشنویم. باید صدایش را بشنویم و پیگیری کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان