در منطقه تغییرات جدی‌ رخ خواهد داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 13:03

در منطقه تغییرات جدی‌ رخ خواهد داد

شماره: 23954
Aa Aa

در آینده نزدیک شاهد برخورد مقتدرانه با گروهک‌ها و باند‌ها و تشکل‌های ضد امنیتی و اقدامات تروریستی خواهیم بود| امروز شاهد رشد اقتصادی، رشد تولید و کاهش تورم هستیم.

سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران؛
در منطقه تغییرات جدی‌ رخ خواهد داد

سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در همایش روسای حفاظت اطلاعات فرماندهی کل نیروی انتظامی اظهار داشت:

باید مانند پیامبران هدایتگر باشیم و قرآن هدایت را با انذار، تبشیر، موعظه و حکمت همراه دانسته و این ابزار‌ها در مجموعه‌های حفاظت اطلاعات باید موردتوجه باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی افزود:

مجموعه‌های حفاظت اطلاعات از ارکان اصلی امنیت کشور هستند. در امنیت درونی، نظام به حفاظت‌ها وابستگی قطعی دارد و اقتدار خود را مدیون عملکرد هوشمندانه ، فناورانه، عالمانه و مدبرانه حفاظت‌ها است. حفاظت‌ها می‌توانند نیروی انسانی ما را حفظ کنند مخصوصاً در نیروی انتظامی که نیروی خط مقدم امنیت‌ کشور است.

او با اشاره به عملیات طوفان الاقصی نیز گفت:

با این شکست رژیم صهیونیستی هیچ زمان به قدرت و توانی که مدعی آن بود برنخواهد گشت و این عملیات یک تغییر اساسی در راهبرد منطقه ایجاد کرد بنابراین بعدازاین عملیات معادلات منطقه، راهبرد‌های دشمن و حتی محور مقاومت تغییرات اساسی خواهد داشت و این‌یکی از محور‌های اساسی برای تفسیر، تحلیل و برآورد آینده پیشرو است. بدتر از رژیم صهیونیستی آمریکایی‌ها شکست خوردند و این شکست بزرگ قطعاً شیوه‌ها و روش‌های آمریکایی‌ها را در منطقه تغییر خواهد داد. یکی از پیش‌بینی‌ها این است که آمریکا نیروهایی‌ که به بهانه عملیات طوفان الاقصی وارد منطقه کرده خارج نخواهد کرد. مرحله دوم این عملیات برخورد سخت و انتقام‌گیرانه رژیم صهیونیستی بود که یک فاجعه انسانی و کشتار دسته‌جمعی را ایجاد نموده که علی‌رغم راهبرد رژیم صهیونیستی که تصور می‌کرد پاسخ کوبنده موجب بازدارندگی است، نتیجه عکس آن به‌زودی آشکار خواهد شد.

وی بیان داشت:

عملیات زمینی چه ازنظر انسانی، چه ازنظر آسیب‌هایی که برای رژیم صهیونیستی دارد و چه ازنظر بازتاب‌های آن‌یک فاجعه برای این رژیم است و بر اساس اعلام 17 اندیشکده غربی و یهودی، رژیم صهیونیستی به پیروزی عملیات زمینی دست نخواهند یافت.  وزیر خارجه آمریکا در منطقه مثل دوره‌گرد‌ها می‌چرخد و به دنبال راه‌حلی است تا با کمک بعضی از کشور‌ها در اقدام بعدی، ذره‌ای آبرو برای رژیم صهیونیستی بماند یعنی یک آتش‌بس آبرومندانه. بنابراین رژیمی که ادعا داشت بعد از عملیات علیه حماس به‌زودی پیروز منطقه است اکنون دنبال آتش‌بس در قبال آزادی اسرا است و این موضوع را دنبال می‌کند که منطقه غزه را از حماس بگیرد.

خطیب با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:

محور مهمی که در آینده اثرگذار است پیروزی قدرت مردمی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور در جنگ ترکیبی و جهانی است که علیه ایران طراحی‌شده است و امروز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه موردتوجه است. اکنون ایران به‌عنوان یک قدرت تعیین‌کننده نه‌تنها در منطقه بلکه در نقاط مختلف دنیا مطرح است و امروز با تمام توان اقتدار ایران را حس می‌کنند بنابراین در آینده نزدیک در منطقه تغییرات جدی‌ رخ خواهد داد و شاهد برخورد مقتدرانه با گروهک‌ها و باند‌ها و تشکل‌های ضد امنیتی و به معنای عام اقدامات تروریستی خواهیم بود و آسیب‌دیدگی فرامرزی ما رو به کاهش خواهد بود و بنابراین ما شاهد افزایش اقتدار فرامرزی-امنیتی‌ خواهیم بود.

وی بیان داشت:

به لطف الهی و اقدامات انقلابی‌ و جهادی دولت‌ آیت‌الله رئیسی امروز شاهد رشد اقتصادی، رشد تولید و کاهش تورم هستیم. درزمینه سرمایه‌گذاری روی کالای اساسی باوجود مشکلات خشک‌سالی، شاهد افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستیم، همچنین درزمینه فروش نفت و در بحث سیاست خارجی و پیمان‌ها، قدرت مقاومت، ارتباطات، فعالیت‌ها و سفرها، امروز شاهد سفر معاون اول به چین، سفر رئیس‌جمهور به تاشکند و تعاملات و ارتباطات در منطقه و در دنیا هستیم.  قرارداد راهبردی با چین و قراردادی که با روسیه پیشرو است، همه شاهد زنده‌بودن و فعال بودن سیاست خارجی ایران است. در آینده نزدیک سرمایه‌گذاری اقتصادی خارجی ایران افزایش خواهد یافت و پیمان‌هایی که ایران در آن حضور دارد و با کشور‌هایی که تفاهم یا توافق کرده بیشتر عملیاتی خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان