در کنفرانس مونیخ به افراد معلوم‌الحال و بی‌هویت تریبون دادند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 21:19

در کنفرانس مونیخ به افراد معلوم‌الحال و بی‌هویت تریبون دادند

شماره: 21338
Aa Aa

دعوت از فرزند دیکتاتور مخلوع و فراری به کنفرانس مونیخ دهن‌کجی به ملت ایران و رسوایی برای کنفرانس است| قویا اتهام حمله به تانکر اسرائیلی را رد می‌کنیم.

کنفرانس مونیخ به کام جنگ طلبان تشکیل شد‌؛
در کنفرانس مونیخ به افراد معلوم‌الحال و بی‌هویت تریبون دادند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود گفت:

در کنفرانس مونیخ که به اسم امنیت تشکیل شد از کشورهای تاثیرگذار مثل ایران و روسیه دعوت نشد. کنفرانس مونیخ به کام جنگ طلبان تشکیل شد‌.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

اشتباه دیگر کنفرانس مونیخ دادن تریبون به افراد معلوم‌الحال و بی‌هویت بود. دعوت از فرزند یک دیکتاتور مخلوع و فراری از وطن به کنفرانس مونیخ یک دهن‌کجی به ملت بزرگ ایران و رسوایی برای کنفرانس است. دولت آلمان و برگزار کنندگان کنفرانس مونیخ سال آینده اشتباه فاحش خود را جبران کرده و اعتبار آن را برگردانند.

وی با اشاره به لغو سفر امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به هند گفت:

اقدام برگزار کننده اجلاس رایسینا کاملا غیرحرفه‌ای بود. حضور امیرعبداللهیان در اجلاس رایسینا در حال بررسی و زمان‌بندی بود ولی با کمال تاسف شاهد یک اقدام غیرحرفه‌ای از سوی برگزار کننده اجلاس بودیم که در تنظیم یک کلیپ انجام دادند که مورد اعتراض و انتقاد ایران و سفارت ایران در هند قرار گرفت. ایران و هند متعهد به عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر بودند.

او گفت:

تاکنون سفر امیرعبداللهیان به هند قطعی نشده و در برنامه وزیر قرار ندارد.

ناصر کنعانی از جمهوری آذربایجان نیز خواست به چارچوب دیپلماتیک پایبند باشد.

او گفت:

امیدواریم طرف آذری به چهارچوب های دیپلماتیک پایبند باشد و از روش های غیر حرفه ای دوری کند. جمهوری اسلامی ایران ملتزم به روابط دوستانه با همه کشورها از جمله همسایگان است و امیدواریم طرف های مقابل هم به چنین چهارچوبی پایبند باشند.

وی همچنین اظهار داشت:

قویا اتهام رژیم صهیونیستی به ایران در رابطه با حمله به تانکر اسرائیلی را رد می‌کنیم. ما در رابطه با حفظ امنیت و آزادی کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی جزو کشورهای بسیار مؤثر هستیم. ایران به تلاش‌های خود در رابطه با حفظ امنیت و آزادی کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی ادامه خواهد داد.

او اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در امارات را کاملا غیرحرفه‌ای خواند و گفت:

رابطه ایران و کره نباید به مناسبات ایران و آمریکا گره بخورد. دولت کره مدعی است تحریم آمریکا علیه ایران مانع بازپرداخت مطالبات مالی ایران است، این استدلال به هیچ وجه قابل قبول نیست. مطالبات مالی ایران حقوق ملت ایران است و دولت کره موظف است بدون هیچ قید و شرطی این مطالبات را پس بدهد. موضع رئیس جمهور کره جنوبی در امارات غیرسازنده و کاملا غیرحرفه‌ای بود؛ دولت کره هنوز اقدام جبرانی لازم را نکرده و جزو مطالبات ایران است.

 

 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان