دستاوردهای هسته‌ای به صنایع دیگر سرریز شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 20:13

دستاوردهای هسته‌ای به صنایع دیگر سرریز شود

شماره: 22544
Aa Aa

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده توانایی تولید سلاح هسته‌ای را دارد اما اما با توجه باورهای دینی و تاکیدات رهبری هرگز به سمت تولید آن نمی‌رود.

رئیسی در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای؛
دستاوردهای هسته‌ای به صنایع دیگر سرریز شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای این کشور گفت:

دستاورهای صنعت هسته‌ای نشان‌دهنده این واقعیت است که جوانان عزیز و دانشمندان این کشور چگونه تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:

برپایی این نمایشگاه پیامی از سوی صنعت هسته‌ای کشور برای سایر صنایع است که چطور می‌توان با وجود بالاترین حجم از تحریم‌ها و تهدیدها به چنین سطحی از موفقیت رسید.

رئیسی با اشاره به تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم‌ به‌ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت، همچنین در صنایع نفت و گاز و بسیاری از بخش‌های دیگر گفت:

با اراده دانشمندان کشور در تبدیل دانایی به توانایی در عرصه هسته‌ای امروز میلیون‌ها نفر از بیماری نجات یافته‌اند که این جزو افتخارات بزرگ کشور است.
او با بیان اینکه صنعت هسته‌ای برای کشور قدرت تولید کرده است گفت:

برخی‌ها در دنیا تصور می‌کنند که خلق قدرت در تولید سلاح هسته‌ای است اما جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده با وجود اینکه چنین توانایی در کشور وجود دارد اما با توجه باورهای دینی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب هرگز به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رویم.

 رئیسی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای هسته‌ای کشور برای مردم گفت:

باید توانایی‌ها و فناوری‌هایی را که در صنعت هسته‌ای کسب شده به سایر صنایع، به‌ویژه خودروسازی سرریز کنیم تا به این مرحله از موفقیت برسند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان