دشمن به دنبال تجزیه ایران بود | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 23:08

دشمن به دنبال تجزیه ایران بود

شماره: 21416
Aa Aa

دشمنان و بدخواهان تلاش زیادی کردند که کشور را به هم بریزند و بتوانند در کشور بیش از آنچه ملاحظه شد مشکلات ایجاد کنند. دشمن به این مقدار قانع نبود و قصد بهم ریختن و تجزیه کشور را داشت.

تصور دشمن این بود که دهه فجر تلخی خواهیم داشت؛
دشمن به دنبال تجزیه ایران بود

غلامحسین محسنی اژه‌ای، ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی استان و قضات استان مرکزی اظهار کرد:

هر مقداری که ممکن است باید از تشریفات و تجملات بکاهید، تجملات و تشریفات گاهی اوقات زیان می رساند و هرچه در این شرایط بتوانیم از تجملات بکاهیم پسندیده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

امنیت لازم است اما آن هم باید به مقدار ضرورت اکتفا شود. بنده مسئول امنیت نیستم و قصد دخالت در کار دیگران را ندارم اما احساس می کنم شاید نیازی نباشد این مقدار از وقت نیروهای امنیتی و انتظامی در این حوزه گرفته شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر گفت:

دشمنان و بدخواهان و افراد ضد ارزش تلاش زیادی کردند که کشور را به هم بریزند و بتوانند در کشور بیش از آنچه ملاحظه شد مشکلات ایجاد کنند، دشمن به این مقدار قانع نبود و قصد بهم ریختن و تجزیه کشور را داشت. دشمن امید زیادی داشت که بتواند بیش از این کارهای دیگری در کشور انجام دهد و دست به اقداماتی زد که برای کشور و مردم زحماتی ایجاد کرد اما نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه های مختلف و مردم در راستای مقابله با این برنامه های دشمن تلاش کرد البته در راس همه اینها لطف خداوند شامل مردم و کشور شد. تلاش های زیادی توسط دشمنان صورت گرفت که پیام نظام اسلامی از مرزهای ایران خارج نشود و این نظام رشد نداشته باشد اما موفق نشد. دشمن تمام توان خود را به کار گرفت و تمام ابزارهای خود را روی میز گذاشت و یک راهبرد ترکیبی را با استفاده از همه این ابزارها برای مقابله با این نظام به کار گرفتند اما خداوند بسیاری از این توطئه ها را خنثی کرد. دشمن چند سال برای تعلیم و تجهیز نیروهای خود تلاش کرد و انواع و اقسام رسانه ها را با پمپاژ دروغ آماده کرد اما با همراهی مسئولان و مردم این توطئه ها خنثی شد. فراخوان های زیادی نیز از سوی دشمن برای عدم حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن منتشر شد و تصور دشمن بر این بود که ما دهه فجر تلخی خواهیم داشت و پیش بینی کرده بودند که افراد معاند وارد شوند و مقابله با مردم داشته باشند اما هیچ اقدامی نتوانستند در دهه فجر انجام دهند و به آنچه می خواستند نرسیدند. مردم در این شرایط سخت و با همه مشکلات اقتصادی با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند و توطئه دشمن را خنثی کردند.

او اضافه کرد:

سلسله مشکلات اقتصادی برای همه وجود دارد. دشمن نیز بر همین امر دست گذاشته و از همین ترفند استفاده می کند. تعداد کثیری از مردم با این مشکلات از جمله در حوزه خرید مسکن و خودرو و... درگیر هستند مردم همچنین از دستگاه قضایی عدالت و آراء درست می خواهند که تحقق این مهم نیز کار سختی است، افرادی که مراجعه می کنند خود را محق می‌دانند و کارکنان و قضات در مقابل طرفین دعوا قرار دارند و باید بر اساس آنچه انجام شده و بر اساس حق رای بدهند البته ممکن است علیرغم همه تلاش‌ها به حق نرسند که در این خصوص برای ایجاد رضایت و عدالت نسبی باید تا حد ممکن حرف مردم شنیده شود و دقت لازم برای رسیدن به رای قطعی بکار گرفته شود. اجرای احکام نیز باید حکم را به موقع اجرا کند و اگر دلیلی مبنی بر اجرا نشدن حکم وجود دارد مشخص شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان