دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 8:47

دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد

شماره: 24555
Aa Aa

جنگی را آغاز نخواهیم کرد اما اگر نیروی ظالمی کشوری بخواهد قلدری کند جمهوری اسلامی جواب محکمی خواهد داد؛ نیروهای ما قدرتمند و توانمند هستند.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران؛
دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در بازدید از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت:

پیام این نمایشگاه برای مردم عزیز ما «ما می‌توانیم» و برای دشمن این است که «شما هرگز نخواهید توانست».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در روز دوم سفر به استان هرمزگان از نمایشگاه راهیان پیشرفت نی

روی دریایی سپاه پاسداران بازدید کرد و با طراحان و متخصصان داخلی به گفت‌وگو پرداخت.

وی گفت: آن‌چه ما در این سال‌ها از دشمن دیدیم این است که هر کاری علیه کشور ما از دست آن‌ها بربیاید انجام می‌دهند. امروز دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد چون می‌داند که نیروهای ما، قدرتمند و توانمند هستند. امروز توانایی نظامی، علمی و فناوری برای کشور ایجاد شده است.

سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم میناب نیز اظهار داشت:

 دهه فجر یادآور رشادت، ایستادگی، مقاومت و سلحشوری مردمی است که برای یک تحول و شکل دادن به یک حرکت عظیم تمدن‌ساز به پا خاستند و تلاش کردند و در این راه شهدا و جانبازانی تقدیم کردند.در این حرکت مردان و زنانی با باور، اعتقاد و تبعیت از رهبر خود، از هر آنچه از مال، جان و زندگی داشتند برای این تحول مایه گذاشتند.باور دارم مردمی که اینگونه نسبت به انقلاب و ارزش‌های آن و دوست و دشمن‌شناسی آگاهند و دوست و دشمن و راهبر را خوب می‌شناسند بزرگترین سرمایه را دارند که آن سرمایه بصیرت است.  کسانی که توانستند در طول تاریخ با بصیرت زندگی کنند، حق را بشناسند، به آن گرایش یابند و برای آن ایستادگی کنند، هم خودشان و هم اطرافیان‌شان را نجات دادند.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز در کنار استقلال و آزادی از یکسری پیشرفت‌ها برخورداریم و در عین حال در برخی زمینه‌ها عقب‌ماندگی‌هایی داریم خاطرنشان کرد:

هر کجا که با وجود تحریم‌ها و فشارها باور داشتیم می‌توانیم بر این موانع غلبه کنیم، آنجا پیشرفت نصیب کشور شده است. هر کجا که تلاش کردیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم، آنجا نقطه موفقیت و پیشرفت ما بوده و هر کجا که منتظر ماندیم که بیایند تحریم‌ها را برطرف کرده و اخم دشمن تبدیل به لبخند شود آنجا دچار عقب‌ماندگی شدیم.

او با تاکید بر اینکه مردم ما مردمی مصمم و با اراده هستند و با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاد که با وجود تحریم‌ها این کارخانه و هزاران امثال آن احیا شدند گفت:

باور انقلابی و جهادی «ما می‌توانیم» و همت نیروهای توانمند، کارآمد، مخلص و جهادی می‌تواند با وجود تحریم‌ها کشور را به پیش ببرد. شهدا، شهید سلیمانی، امام راحل و رهبر بصیرت‌آفرین‌مان به ما آموختند که با وجود هم تهدیدها، تحریم‌ها و فشارها با اراده و داشتن برنامه می‌توان کشور را ساخت و به پیش برد.

او گفت:

ما جنگی را آغاز نخواهیم کرد اما اگر کشور و نیروی ظالمی بخواهد قلدری کند جمهوری اسلامی ایران جواب محکمی به آنها خواهد داد. قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه تهدیدی برای هیچ کشوری نیست بلکه قدرت ما امنیت‌ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا کنند و ابزار نظامی بخشی از توان نظامی ماست و اساس قدرت این نظام قدرت برتر ایمان است.

وی با اشاره به اینکه امروز قدرت ایمان در برابر متجاوزان به پیروزی رسیده است و آنچه اکنون در جهان اتفاق افتاده برتری ایمان در برابر اشرار و متجاوزان عالم است، ادامه داد:

در موضوع غزه امروز پیروز میدان مردم مقتدر فلسطین هستند و شکست خورده این میدان رژیم جنایتکار آمریکاست و این نمونه ای از عرصه ایمان است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان