دشمن شناسی در دستور کار قرار گیرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 12 مرداد 1403 - 15:40

دشمن شناسی در دستور کار قرار گیرد

شماره: 26013
Aa Aa

این طرح الهی است که دشمن صهیونیستی نادان با جنایات رذیلانه اش خباثتش را در جان ما می‌نهد و غضب در دل ما می‌افکند تا ظلم صهیونیست‌ها در جهان به دست ایرانیان ریشه کن شود و مقدمات ظهور بقیه الله الاعظم (عج) فراهم گردد.

هنوز دانش‌آموزانمان را باورمند به دشمن تربیت نکرده‌ایم؛
دشمن شناسی در دستور کار قرار گیرد

علیرضا پناهیان در مراسم گرامیداشت شهید القدس اسماعیل هنیه ابراز داشت:

یکی از انتقادات در حوزه تعلیم و تربیت کشورمان این است که هیچ رویکرد و هدفی در ترسیم و تقویت باور به وجود دشمن و دشمنی دشمنان ندارد؛ باید باور کنیم دشمن داریم و دشمن ما خیلی خبیث است و نمی‌شود با آن کنار آمد.

به گزارش اسپادانا خبر، پناهیان با اشاره به این که دشمن شناسی نیازمند عقلانیت و فهم عمیق است ابراز داشت:

باور به وجود دشمن باور به عین است نه باور به غیب؛ فقط باید دقت داشته باشیم که دشمنان همواره به دنبال پنهان سازی دشمنی خود هستند لذا باور کردن دشمن و خباثت‌های آن مورد توجه آیات قران قرار گرفته است.

پناهیان با بیان این که گفتمان‌های فرهنگی و سیاسی متعددی بر مبنای فقدان دشمن تنظیم و توزیع شده و مقالات متعددی در بیش از ۴۰ سال علیه انقلاب نوشته شده، است اظهار داشت:

دشمنان اسلام برای جا انداختن این باور غلط، انقلاب اسلامی را به توهم توطئه متهم نموده سعی می‌کنند تا با تمسک به ضعف‌ها دشمنی خود را پنهان سازند. در حوزه تعلیم و تربیت هنوز دانش‌آموزانمان را باورمند به دشمن تربیت نکرده‌ایم؛ دشمن بر مبنای حسادت ورزی که به جامعه ایمانی ما دارد همواره به دنبال دوری جوانان سرزمینمان از پاکی است. این که امام خمینی (ره) گفتند آمریکا شیطان بزرگ است؛ نکته دقیقی است که به حسادت امریکا برای نابودی ایمان نسل‌های کشورمان اشاره دارد. بر تمام ارگان‌های فرهنگی کشورمان اعم از صدا و سیما، آموزش پرورش، حوزه‌های علمیه، مساجد و…. لازم است تا به داد مردم برسند و دشمن شناسی را در دستور کار خود قرار دهند. فرهنگ و فکر سیاسی و اجتماعی ما نباید از فرهنگ قرانی فاصله بگیرد؛ باید باور داشته باشیم که خباثت دشمنان ظالم چنان عمیق است که در روز قیامت مشمول عذاب جاودانه الهی خواهد شد.

او ضمن تسلیت شهادت مهاجر مجاهد شهید اسماعیل هنیه با تاکید بر این که خداوند متعال در ۴۰ سال انقلاب بارها و بارها دشمن باوری را مبتنی بر خباثت‌های رذیلانه دشمنان به ما یادآوری نموده است خاطرنشان کرد:

همین که یادمان می‌رود صهیونیست‌ها چقدر رذل هستند قتل‌عام غزه رقم می‌خورد تا بدانیم رژیم کودک کوش صهیونیستی چقدر پلید و خبیث است. کودکانی که در سخت‌ترین شرایط در اردوگاه‌ها و پشت فنس‌های صهیونیستی به دنیا آمده اند، امروز بر سر صهیونیست‌ها آوار شده اند. آشکار شدن روزافزون خباثت صهیونیست‌ها از الطاف خفیه الهی است؛ دشمن باید بداند ایرانیان همان سلحشورانی هستند که وقتی خونخواری داعشیان لرزه بر جهانیان انداخته بود با غیرت اسلامی خود برای مقابله با داعشیان خونخوار به صف شدند. این طرح الهی است که دشمن صهیونیستی نادان با جنایات رذیلانه اش، خباثتش را در جان ما می‌نهد و غضب در دل ما می‌افکند تا ظلم صهیونیست‌ها در جهان به دست ایرانیان ریشه کن شود و مقدمات ظهور بقیه الله الاعظم (عج) فراهم گردد.

وی با بیان این که اگر دواعش با جنایت‌هایشان نمود نمی‌یافت، باور ضعیف ما به دشمن چه بسا ما را در برابر دسیسه‌های شوم دشمن سست می‌کرد اظهار داشت:

تشییع شهید اسماعیل هنیه در ایران یکی از ماندگارترین صحنه‌ها در برهم زدن فتنه‌های شیعه و سنی و ناسیونالیستی بود.

پناهیان تقویت باور مومنان نسبت به دشمنی دشمنان و عمق دهی به دشمن شناسی را طرحی الهی توصیف کرد و با تاکید بر این که پاسداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اذعان داشت:

شهید اسماعیل هنیه مردم بزرگی بود که همچون مهاجری مجاهد دلاوری‌های بیشماری را رقم زده لرزه بر اندام دشمن صهیونیستی انداخته بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان