دل مردم متدین از بی‌حجابی ها خون است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:04

دل مردم متدین از بی‌حجابی ها خون است

شماره: 21782
Aa Aa

برخورد خودسرانه با بی حجابی قانون شکنی و منکر است| بی‌حجابی‌ها عادی نیست و پشت صحنه آن فروریختن بنیان خانواده و اندلیسیزه کردن ایران است.

سید احمد خاتمی، خطیب نمازجمعه تهران؛
دل مردم متدین از بی‌حجابی ها خون است

سید احمد خاتمی، خطیب نمازجمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت گفت:

نام‌گذاری سالها تشریفاتی نیست و حاصل کارشناسی و فکر زیاد است که مشکل کشور چیست و راه حل آن چیست.

به گزارش اسپادانا حبر و به نقل از مهر، او اظهار داشت:

این نام گذاری‌ها نقشه راه مسئولان است و طرح و لوایح باید در مسیر مهار تورم و رشد تولید باشد. نام‌گذاری امسال حکیمانه است چراکه تورم مشکل مردم ماست و صابونی است که به تن همه مردم ما خورده و این وفاداران به انقلاب و بزرگانی که راهپیمایی سال گذشته را با افتخار انجام دادند انتظار دارند که معیشت‌شان سامان یابد و جلوی گرانی‌های افسار گسیخته گرفته شود و تورم مهار شود اما اگر رشد تولید نباشد رکود در پی آن می‌آید.

او با بیان اینکه مشکل اقتصادی ما نزدیک به یک دهه است که گریبانگیر است و نام‌گذاری هرساله رهبر انقلاب نیز اقتصادی بوده و این مشکلات مسئله اصلی و زیربنای بخشی از آسیب‌های فرهنگی است گفت:

 جامعه قرانی سه ویژگی دارد: اول امنیت که زیربنای همه توسعه‌هاست، آرامش مردم و اینکه دلهره و اضطراب نداشته باشند و سوم اینکه اقتصاد آباد و مرفه داشته باشند. این نام‌گذاری ها و شعارها در سمت و سوی این است که به آن جامعه قرانی مطلوب برسیم. 

خاتمی با بیان اینکه تحولات سیاسی به سمت تضعیف جبهه دشمن پیش می‌رود اظهار داشت:

به تعبیر رهبر انقلاب آمریکای اوباما ضعیف تر از آمریکای بوش بود، آمریکای ترامپ  ضعیف تر از اوباما بود و آمریکای بایدن از ترامپ ضعیف‌تر است و دنیا هم به آن اعتراف دارد. آمریکا اعلام کرده قصد ایجاد جبهه متحد عربی ضد ایران دارد که برعکس‌ آن، توافق ایران و عربستان انجام شد و دیگر کشورها هم در صف توافق هستند. آمریکای لاتین که حیات خلوت آمریکا بوده امروز چهره‌های ضد آمریکایی‌ آنجا رای می‌آورند.

وی گفت:

تزتزل بی‌سابقه در رژیم صهیونیستی در طول 75 سال عمر این رژیم منحوس سابقه نداشته است. مهاجرت‌های معکوس به دو میلیون نفر رسیده و در طول 4 سال 4 نخست‌وزیر عوض کردند و ائتلاف‌های حزبی شکل نگرفته متلاشی می‌شود. این دوقطبی شدید در رژیم سیاه صهیونیستی است و تظاهرات صدهاهزار نفری در شهرها با شعار مرگ بر حاکمان جنایتکارشان سر داده می‌شود. گنبد آهنی تنها تعداد کمی از موشک‌ها را مهار کرده و فکر می‌کردند با گنبد آهنین می‌توانند جلوی مقاومت را بگیرند. هفته آینده روز قدس است که ان شاءالله با شکوه شرکت خواهیم کرد که تضعیف این رژیم روبه زوال است.

او با اشاره به مسئله حجاب اظهار داشت: 

از اولین هفته‌های انقلاب امام راحل عظیم‌الشان قاطعانه از حجاب گفتند و اینکه به‌خصوص در ادارات باید حجاب رعایت شود. این بی‌حجابی‌ها عادی نیست و پشت صحنه آن فروریختن بنیان خانواده و آرامش روانی جامعه  و اندلیسیزه کردن ایران است. یک تئوریسن آمریکایی گفته دو رکن را بزنیم ایران ساقط می‌شود: یکی ولایت‌فقیه و دیگری حجاب که البته آرزوی خود را به گور می‌برند. بی‌حجاب‌ها هم جزو ملت هستند و اگر بدانند دشمن چه پشت صحنه‌ای دارد دست از این کارها برمی‌دارند. بیانیه وزارت کشور درباره حجاب بیانیه خوبی بود و مردم می‌خواهند بییند دولت و نظام به وظیفه خود درباره حجاب عمل می‌کنند یا خیر. همچنین همه نهادها باید وارد شوند و یک نهاد نمی‌تواند به تنهایی این کار را بکند.  همه چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد و در برخورد با بی حجابی خودسرانه و منهای قانون برخورد کردن، قانون شکنی و منکر است و کارهای خودسرانه حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از بین خواهد برد. همه باید امر به معروف و نهی از منکر را با زبان قرآنی و مؤدبانه داشته باشیم.

خاتمی اظهار کرد:

همه کسانی که در این عرصه مسئولیت دارند باید کمک کنند. این کشور اسلامی است، شهدا رفتند تا در این کشور اسلام حاکم شود نه آنکه بی‌حجابی بیاید. هنوز هم شهید می‌آوردند و همه این شهدا بر حجاب تاکید داشته‌اند. دل مردم متدین از بی‌حجابی‌ها خون است، به داد برسید. اما اگر کار به عمل رسید بگذارند دستگاه‌ها قانونی و مسئولین مربوطه اقدام کنند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان