دمکراسی و حقوق بشر درایران قوی‌تر از انگلیس است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 10:55

دمکراسی و حقوق بشر درایران قوی‌تر از انگلیس است

شماره: 24767
Aa Aa

اگر یک رفراندوم به طور هم‌زمان در ایران و انگلیس با موضوع حمایت مردم از نظام برگزار شود تردید نکنید که در این رفراندوم انگلیس بازنده خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با کانال چهار انگلیس؛
دمکراسی و حقوق بشر درایران قوی‌تر از انگلیس است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با کانال چهار انگلیس گفت:

اگر یک رفراندوم به طور هم‌زمان در ایران و انگلیس برگزار شود و موضوع آن حمایت مردم از نظام باشد تردید نکنید که در این رفراندوم انگلیس بازنده خواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او اظهار داشت:

ترامپ و یا هر رئیس جمهوری دیگری در آمریکا از نظر ما با رفتارش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. اینکه مردم آمریکا چه کسی را انتخاب کنند موضوعی است که به مردم این کشور بر می‌گردد.

وی همچنین گفت:

ما در جریان این اقدام حماس نبودیم اما معتقدیم که حرکت حماس یک اقدام آزادی بخش در مقابل اشغال‌گری اسرائیل بود. به آقای کامرون گفتم یکبار بعد از ۸۰ سال از اشغال فلسطین بگذارید فلسطینی‌ها خودشان برای آینده غزه و کشورشان تصمیم بگیرند.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:

ما از زمان پیروزی انقلاب در ایران تاکنون هر سال حداقل یک انتخابات آزاد با مشارکت همه مردم ایران داشتیم. ا در ایران مردم را به مشارکت تشویق می‌کنیم اما سیاست‌های تنبیهی برای عدم مشارکت اعمال نمی‌کنیم.  این درحالی است که در بسیاری از کشورهای غربی اگر فردی در انتخابات شرکت نکند محرومیت‌های اجتماعی موقتی را برای او در نظر می‌گیرند و یا حتی باید جریمه مالی پرداخت کند.

او گفت:

«دمکراسی و حقوق بشر در ایران ریشه در اعتقادات و تمدن چند هزار ساله ایرانی دارد». بدون تردید به شما می‌گویم که دمکراسی و حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به مراتب قوی‌تر از دمکراسی و حقوق بشر در انگلیس است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان