دولت ابراهیم رئیسی با مدل وین مذاکرات برجام را ادامه نخواهد داد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 4 شهريور 1403 - 8:15

دولت ابراهیم رئیسی با مدل وین مذاکرات برجام را ادامه نخواهد داد

شماره: 14135
Aa Aa

او گفته مدل وین تکرار بدتر برجام بود و از چاله درآمدن و در چاه افتادن بود. لغو تحریم‌های تسلیحاتی از هزینه‌های برجام برای آمریکاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛
دولت ابراهیم رئیسی با مدل وین مذاکرات برجام را ادامه نخواهد داد

مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست دولت مردمی ترک میز برجام نیست گفت:

دولت مردمی معتقد است که برجام هزینه‌ها و سودهایی داشته، جمهوری اسلامی هزینه‌های برجام را داده و حالا باید سود آن را ببرد. دولت تدبیر به مردم بدهکار است زیرا بهره برجامی را به آنها نرساند. طرف‌های غربی نیز باید بدهی خود را به ایران بپردازند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، او با تاکید بر اینکه دولت مردمی با مدل وین مذاکرات را ادامه نخواهد داد افزود:

مدل وین تکرار بدتر برجام بود و از چاله درآمدن و در چاه افتادن بود. برگشت آمریکا به برجام برای این کشور آورده‌ای دارد که باید هزینه آن را بپردازد اما آمریکا حاضر نیست هزینه‌های بازگشت به برجام را بپردازد. لغو تحریم‌های تسلیحاتی از هزینه‌های برجام برای آمریکاست. بایدن نمی‌خواهد به برجام بازگردد و همین محتوای تاریخ گذشته ی برجام را قبول ندارد و تلاش دارد مدلی را اجرا کند که ۵۱۷ تحریم باقی بماند و مکانیزم ماشه نیز اجرایی شود در این صورت شرایط تحریم‌ها سخت‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت آینده میز مذاکرات وین را ترک نخواهد کرد تصریح کرد:

مذاکرات برجام در صورتی ادامه خواهد یافت که حقوق ملت ایران تامین شود. اگر ظریف در وزارت امور خارجه می‌توانست مذاکرات برجامی را پیش ببرد این کار را می‌کرد بنابراین طی سال‌های اخیر نتوانستند کاری انجام دهند. اگر دولت مردمی توانست قدمی در این مسیر پیش ببرد غرب گراها حق ندارند آن را به نام خود مصادره کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان