دونالد ترامپ خواستار توقف اعدام نوید افکاری شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 12:55

دونالد ترامپ خواستار توقف اعدام نوید افکاری شد

شماره: 11098
Aa Aa

رئیس جمهور آمریکا نوشته است: خطاب به رهبران ایران، خیلی ممنون خواهم شد اگر از جان این مرد جوان بگذرید و او را اعدام نکنید. ممنونم!

در توئیت رئیس جمهور آمریکا مطرح شد؛
دونالد ترامپ خواستار توقف اعدام نوید افکاری شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خواستار توقف اعدام نوید افکاری، از بازداشت شدگان اعتراضات سال ۹۷ شد.

او در توئیتر نوشته است:
«شنیده‌ام که ایران می‌خواهد یک کشتی‌گیر بزرگ و محبوب، نوید افکاری 27 ساله را که تنها کار او شرکت در تظاهرات ضددولتی در خیابان بود را اعدام کند. مردم به بدتر شدن وضعیت اقتصادی و تورم اعتراض داشتند. خطاب به رهبران ایران، خیلی ممنون خواهم شد اگر از جان این مرد جوان بگذرید و او را اعدام نکنید. ممنونم!»

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، باربارا اسلوین، مدیر «برنامه آینده ایران» در اندیشکده شورای آتلانتیک در واکنش به توئیت ترامپ نوشته است:

« چرا ایران باید به حرف شما گوش بدهد وقتی تحریم‌های شما باعث فروپاشی زندگی 80 میلیون ایرانی شده است.»

پیشتر مرکز رسانه قوه قضائیه در خصوص پرونده نوید افکاری که به جرم قتل «حسن ترکمان» کارمند حراست اداره آبفا شیراز به اعدام محکوم شده است اعلام کرد:

بر اساس اطلاعات موجود در پرونده، متهم پس از دستگیری در بدو تحقیقات اعلام می‌کند "مقتول را با دوستم تعقیب کردم و در حالی که من ترک موتور نشسته بودم با چاقو اقدام به قتل مقتول کردم". همچنین متهمان پرونده در پلیس آگاهی و مرحله دادرسی با دست خط خود به تفصیل اقرار به جرم انتسابی کرده‌اند. علاوه بر این، شاهدی که متهمان دقایقی بعد از قتل اقدام به تشریح ماجرا نزد وی کرده‌اند به صراحت ادای شهادت کرده است. نوید افکاری همراه برادر دیگر خود به نام حبیب افکاری در اغتشاشات سنوات قبل نیز شرکت داشته و برادر وی با استفاده از کاتر پای یکی از مأموران انتظامی را مورد جرح عمدی قرار داده که بالغ بر 200 بخیه خورده است. اقدام به ایراد ضرب و جرح عمدی و سرقت اموال از دیگر سوابق متهم است".

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان