دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت رسما متهم شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 18:33

دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت رسما متهم شد

شماره: 21708
Aa Aa

ترامپ به پرداخت حق‌السکوت به دو مدل و بازیگر فیلم‌های مستهجن به نام‌های «استورمی دنیلز» و «کارن مک‌دوگال» در سال ۲۰۱۶ متهم شده است.

اولین پرونده کیفری علیه یک رئیس جمهوری سابق آمریکا؛
دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت رسما متهم شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم های مستهجن به نام استورمی دنیلز رسما متهم شناخته شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از بی بی سی، او مانند سایر متهمان اقدامات مجرمانه احتمالا باید پروسه انگشت نگاری و عکس برداری از چهره متهم را پشت سر بگذارد.

جزئیات اتهامات علیه ترامپ هنوز منتشر نشده است.

روز پنجشنبه هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک رای داد که رئیس جمهوری سابق آمریکا باید در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به استورمی دنیلز رسما متهم شود.

ترامپ در این پرونده در سال ۲۰۱۶ به پرداخت حق‌السکوت به دو مدل و بازیگر فیلم‌های مستهجن به نام‌های «استورمی دنیلز» و «کارن مک‌دوگال» برای سرپوش گذاشتن بر روابط غیراخلاقی‌اش با آن‌ها متهم شده است.

این اولین پرونده کیفری علیه یک رئیس جمهوری سابق آمریکا خواهد بود.

سوزان نِچِل، وکیل ترامپ با تایید این خبر گفت:

«او هیچ جرمی مرتکب نشده و ما سرسختانه با این پرونده سیاسی در دادگاه می‌جنگیم.»

اَلوین بِرَگ، دادستان منطقه منهتن، موظف بوده ترامپ و وکلایش را در جریان این موضوع بگذارد.

تیم دفاعی ترامپ می‌گوید او هفته آینده خودش را تسلیم خواهد کرد.

پلیس مخفی آمریکا که وظیفه حفاظت از روسای جمهوری سابق و فعلی این کشور را برعهده دارد تدابیر امنیتی را در جریان دادگاه برعهده خواهد داشت.

او در بیانیه‌ای در واکنش به این خبر الوین برگ، دادستان کل منهتن را که مسئول این پرونده قضایی است به باد ناسزا گرفت و او را مایه فضاحت خواند:

«دموکرات‌ها در جریان اصرارشان برای «گرفتن ترامپ» دروغ گفتند و تقلب و دزدی کردند اما حالا به کار غیرقابل تصوری دست زدند: متهم کردن یک فرد بی‌گناه در جریان اقدامی برای اخلال د ر انتخابات.»

الوین برگ یک دموکرات است و ترامپ بارها تحقیق درباره عملکرد خود را «انتقام‌گیری سیاسی» به رهبری مخالفانش خوانده است.

دونالد ترامپ در پی اعلام جرم تاریخی دادگاهی در آمریکا علیه خود دموکرات‌ها را به «مداخله آشکار در انتخابات» متهم کرد و گفت که عواقب این کار دامن جو بایدن را خواهد گرفت.

ترامپ در بیانیه‌ای گفت:

این بالاترین سطح از آزار و اذیت سیاسی و دخالت در انتخابات در تاریخ است. دموکرات‌ها تا امروز برای «گیر انداختن ترامپ» دروغ گفته و دزدی کرده‌اند اما این اقدام اخیر آن‌ها غیرقابل تصور است، اعلام جرم علیه یک انسان کاملا بی‌گناه که دستکاری آشکار در انتخابات است.

مقامات قضایی اعلام کردند که با وکلای او تماس گرفته‌ و خواستار همکاری شده‌اند. با این حال، هنوز روز دقیق دادگاه مشخص نیست.

ترامپ همچنین دادستان ناحیه‌ای را که تحت حمایت چهره‌های برجسته حزب دموکرات قرار دارد به باد انتقاد گرفت:

 آلوین براگ، دادستان ناحیه‌ای منهتن که با اراده جورج سوروس (سرمایه‌گذار و کنشگر سیاسی حامی دموکرات‌ها) روی کار آمد مایه فضاحت است. او به جای آنکه جلوی موج بی‌سابقه جرم و جنایت در نیویورک را بگیرد به انجام «کثافت‌کاری‌های بایدن» مشغول است.

او در پست دیگری در شبکه اجتماعی خود به نام «تروث سوشال» با بیان اینکه امکان ندارد او در نیویورک محاکمه عادلانه‌ای داشته باشد اتهامات مطرح شده علیه خود را «دروغین» خواند.

همچنین کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که این مجلس آلوین براگ را به «سوءاستفاده از قدرت» متهم خواهد کرد.

ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا نیز با اشاره به وضعیت پرسش‌برانگیز دادستان ناحیه‌ای تحت حمایت جورج سوروس گفت که این ایالت از فرمان مقامات قضایی برای تسلیم کردن ترامپ حمایت نخواهند کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان