دین‌داری در دوران طاغوت سخت بود  | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 1:37

دین‌داری در دوران طاغوت سخت بود 

شماره: 24171
Aa Aa

دانشجویان پیشانی مبارزه با استبداد آمریکا هستند| اسرائیل باید از منطقه برود. امروز یمنی‌ها باب المندب را در اختیار دارند و حشدالشعبی پایگاه‌های آمریکا در عراق را می‌زند و حزب الله دائم پایگاه‌های اسرائیل را می‌زند؛ این یعنی خاورمیانه جدید.

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران؛
دین‌داری در دوران طاغوت سخت بود 

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در حلقه‌های صالحین خطاب به آن‌ها عنوان کرد:

نماز جمعه متعلق به شماست، نسل حاضر رفتنی هستند و ماندگار نیستند، نسلی که به میدان آمده شما هستید.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

نماز جمعه یعنی آشتی با دین و خدا. 

او همچنین گفت:

جنبش دانشجویی با مبارزه با استبداد، استعمار و آمریکا گره خورده است به نحوی قبل از اینکه هیچ جای کشور مرگ بر آمریکا وجود داشته باشد، مرگ بر آمریکا از دانشگاه برخاست. جنبش دانشجویی این افتخار را دارد که در اوج غربت دین از دین دم زد.خاتمی، خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد:

عزیزان دانشجو به عنوان برادر کوچکتان عرض می‌کنم که این افتخار را حفظ کنید، شما پیشانی مبارزه با استبداد آمریکا هستید و شما در غربت دین علم دین را بلند کردید. چرا که اگر دانشجویان مطالعه کنند شاهد خواهند بود که دین‌داری تا چه میزان در دوران طاغوت سخت بود اما جنبش دانشجویی با وجود همه سختی آن پای دینداری ایستاد. مراقب باشید تا این پیشینه افتخارآمیز شما را به غارت نبرند. ایستادن پای علم جنبش دانشجویی با این ویژگی‌ها افتخار است. رهبر انقلاب در طول دوران رهبریشان 25 مطالبه از دانشجویان داشتند که مهمترین آنها مراقبت از بنیه دینی و انقلابی، تقویت پیشرفت و عدالت، تلاش برای غلبه گفتمان انقلابی و دچار انفعال نشدن است.

خاتمی با اشاره به جنگ غزه نیز گفت:

دل ما از این تصاویر و وحشیگری صهیونیست‌ها خون شده است. امام عزیز ما فرمودند ما انقلاب را به جهان صادر می‌کنیم؛ راهبرد ما از اول انقلاب این بوده است که اسرائیل باید از منطقه برود و تمام فلسطین برای فلسطینی‌ها است لذا باید انتخابات برگزار شود و مردم خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند. 75 سال از جنایات رژیم صهیونیستی می‌گذرد و دنیا امروز به حقانیت این راهبرد پی برده است؛ امروز حتی در انگلیسی که در بنیان گذاشتن این رژیم نقش داشته است نیز صدها نفر شعار مرگ بر اسائیل سر می‌دهند. روزی وزیر خارجه آمریکا دم از خاورمیانه جدید می‌زد اما امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است و در حال به هم زدن معادلات است؛ امروز یمنی‌ها معادلات باب المندب را در اختیار دارند و حشدالشعبی پایگاه‌های آمریکا در عراق و سایر پایگاه‌های آمریکا را می‌زند و حزب الله دائم پایگاه‌های اسرائیل را می‌زند؛ این یعنی خاورمیانه جدید. آنچه مقاومت انجام داد و آنچه انجام می‌دهد مصداق دفاع مشروع است. این عکس العمل طبیعی مقاومت در قبال 75 سال جنایات رژیم صهیونیستی و عمل به دستور قرآن است.

احمد خاتمی گفت:

امام عزیز ما فرمودند ما انقلاب را به جهان صادر می‌کنیم؛ راهبرد ما از اول انقلاب این بوده است که اسرائیل باید از منطقه برود و تمام فلسطین برای فلسطینی‌ها است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان