روابط تهران و مسکو راهبردی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 18:10

روابط تهران و مسکو راهبردی است

شماره: 20830
Aa Aa

ابراهیم رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید مالی نیز گفته غربی‌ها رای استعمار و غارت ثروت مردم آفریقا به این قاره ورود کرده‌ اند و حضور آن ها در نقاط مختلف جهان مخل امنیت است.

مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید روسیه در تهران؛
روابط تهران و مسکو راهبردی است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم دریافت استوارنامه «آلکسی ددوف» سفیر جدید روسیه در تهران بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تأکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او روابط تهران - مسکو را راهبردی توصیف کرد:
ایران و روسیه زمینه‌های خوبی برای همکاری در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.
«آلکسی ددوف» سفیر جدید فدراسیون روسیه نیز در این مراسم افزایش مستمر همکاری‌های همه‌جانبه اقتصادی را از اولویت‌های برنامه کاری خود بیان کرد و گفت:
همکاری‌های راهبردی اقتصادی بین ایران و روسیه موجب ناامیدی کشورهای غربی از سیاست تحریم شده است.
  •  

سید ابراهیم رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه «محمد مایگا» سفیر جدید مالی نیز اظهار داشت:

جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی را دنبال کرده است.

 

 
رئیسی گفت:
غربی‌ها نه برای کمک بلکه برای استعمار و غارت ثروت مردم آفریقا به این قاره ورود کرده‌اند. معتقدیم کشور‌های آفریقایی با توجه به ذخایر و منابع غنی و همچنین برخورداری از نیروی انسانی بدون دخالت غربی‌ها خواهند توانست با استقلال به توسعه و پیشرفت بیشتر برسند. حضور غربی‌ها در نقاط مختلف جهان نه تنها امنیت‌ساز نیست بلکه مخل امنیت است.

رئیسی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم ایران، آمادگی داریم روابط اقتصادی خود را با کشور‌های مختلف آفریقایی از جمله مالی افزایش دهیم.

«محمد مایگا» سفیر جدید مالی نیز با تمجید از پیشرفت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در محافل علمی و سیاسی آفریقا، ایران را به عنوان یکی از اقتصاد‌های نوظهور می‌شناسند و از این منظر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران خواسته ما است.

 
  •  

او همچنین در واکنش به اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی گفت:

سخنان رئیس جمهور آمریکا نوعی بازگشت به فرهنگ دوران استعمارگری و دلیلی بر این مدعاست که پشت ژست‌های فریبنده آمریکا در دفاع ازحقوق بشر وحقوق زنان،هیبت وحشی و روحیه فرعونی پنهان است.

وی اظهار داشت:
اقدام نشریه فرانسوی در توسل به توهین و اهانت آن هم به بهانه آزادی گواه روشنی بر پوچی منطق هتاکان و ناامیدی آنها از به ثمر رسیدن توطئه آشوب و ناامنی در کشور است.
 
 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان