روحانی می گوید برخی از کلمه همه‌پرسی خوششان نمی‌آید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 11:01

روحانی می گوید برخی از کلمه همه‌پرسی خوششان نمی‌آید

شماره: 13650
Aa Aa

رئیس جمهور ایران با بیان این که از روی نادانی می گویند مهم نیست مردم کم یا زیاد رای دهند گفته به موقع حرف‌هایی که باید گفته شود را می گوید.

نمی خواهم نطق خداحافظی انجام دهم؛
روحانی می گوید برخی از کلمه همه‌پرسی خوششان نمی‌آید

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیات دولت با بیان اینکه اساس تفکرات امام در نهضت اسلامی و در انقلاب اسلامی بر مبنای مردم بود گفت:

 امام خمینی آگاهی مردم را اولین رکن اساسی را برای نهضت و انقلاب می‌دانستند. امام در نهضت اسلامی دنبال جنگ مسلحانه و چریکی نبود و راه اساسی نمی‌دانست. راه حل مدنظر امام بود حرکت و جوشش مردم و همفکر شدن مردم با مسیر نهضت و حرکت انقلاب اسلامی بود.

به گزارش اسپادانا خبر، رییس دولت تدبیر و امید بیان کرد:

صندوق نتیجه و دستاورد مهم انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه است. در انقلاب مشروطه هم یکی از دستاوردهای مهم، صندوق بود البته ما مجالس اولیه مشروطه را می‌بینیم که انتخابات بود و مردم پای صندوق می امدند و یک شخصیتی مانند شهید مدرس به عنوان نفر اول انتخاب می‌شد. ما نباید از امام (ره) فاصله بگیریم. ما باید روز به روز به امام (ره) نزدیک شویم. ما نباید بگذاریم خدای‌ناکرده سیر قهقرایی اتفاق بیفتد. نظریه امام بر این بود که مردم نقش اصلی و تعیین کننده در قدرت و اداره کشور داشته باشند و این نظریه امام (ره) بود و ایشان بر همین نظریه هم جمهوری اسلامی ایران را بنیان‌گذاری کرد.

وی تصریح کرد:

حالا بعضی‌ها خیلی از کلمه همه‌پرسی خوششان نمی‌آید. اساس نهضت و نظام ما از همه‌پرسی آغاز شده است. با همه پرسی بود که نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تایید و تصویب قاطبه مردم و بیش از ۹۸ درصد مردم قرار گرفت. این انقلاب نشان می‌دهد که ذاتش چیست، انقلابی که سال اول پنج مرتبه مردم را پای صندوق دعوت می‌کند به این معناست که امام (ره) می‌خواهد بگوید که مسیر ما و راه ما این است و اداره مردم از این طریق و با آرا است. نکند از روی نادانی فردی بگوید که مهم نیست کم بیایند رای دهند یا زیاد رای دهند. این مهم ترین مساله ما است. صندوق و انتخابات مهمترین مساله ما است. همه ما باید کاری کنیم که مردم با راحتی و امید و نشاط پای صندوق آرا به اصلح رای دهند. نه اصلح از لحاظ فرد که این فرد اصلح است حتی از لحاظ برنامه و استراتژی اصلح باشد. می خواهند بهترین فرد بیاید این بار مسوولیت سنگین را بردوش بگیرد و کار را پیش ببرد. 

روحانی گفت:

نمی خواهم نطق خداحافظی انجام دهم. خدا توفیق دهد دو ماه دیگر در خدمت مردم هستیم و به موقع حرف‌هایی که باید گفته شود را می گویم. اگر دولت قوی با پشتوانه آرای قوی مردم با شعار و استراتژیک روشن با جهان در این کشور روی کار نبود گذراندن سه سال و نیم جنگ تمام عیاراقتصادی به مراتب سخت تر از آن بود که گذشت البته  الان هم سخت است. چرا نمی گویند در تاریخ ایران این پیروزی های ملت بزرگ ایران کم نظیر بوده و شکست آمریکا کم نظیر بوده است. البته ما الان می گوییم که به یک نقاط خوبی بعد از این ۸ سال رسیدیم. همه امروز از تعامل سازنده افتخار می کنند. هیچ کس نیست که بگوید تعامل سازنده خوب نیست. هیچ از تقابل با دنیا استقبال نمی کند. امروز همه بحث مذاکره می کنند. چون بعضی ها می گویند که ما بیاییم بهتر مذاکره می کنند خدا را شکر مذاکره را قبول کردید. مهم این بود که بفهمید که راه مذاکره و تعامل با جهان است که الحمدالله در این ۸ سال فهمیدید. ما به یک دستاوردهای بزرگی در این ۸ سال رسیدیم. ما به عقب برنمی گردیم. ما به نقطه هایی رسیدیم که هیچ کس نمی تواند به عقب برگردد. امروز هیچ کس نمی‌تواند بگوید برجام بد است. اگر می تواند بیاید بگوید برجام بد است. امروز همه کشورها دنبال این هستند که به برجام برگردند البته ما که در برجام بودیم و اگر کمی به عقب آمدیم به خاطر خیانت های آمریکا بود. آمریکا می گوید که می خواهد برگردد، ۱+۴ می گوید همه به برجام برگردند، ایران می گوید برگردیم. همه یک حرف می زنیم. امروز بعد از ۸ سال حرف ما یکی شده است. ممکن است در شیوه‌ها اختلاف نظرهایی داشته باشیم اما در مسایل مهمی به نظر واحد رسیدیم و این پیروزی بزرگ برای ملت ایران است.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه آن ها صریحا گفتند ما این کار را کردیم تا نظام را سرنگون کنیم اظهار داشت:

آیا آنها توانستند؟ گفتند سه ماه بعد. بعد گفتند چهار ماه بعد و بعد گفتند شش ماه. بعد از شش ماه دیدند نمی‌شود و آمدند دنبال مذاکره. ترامپ یکی از مهمترین مقامات شرق آسیا را برای مذاکره نزد مقام معظم رهبری فرستاد. ده‌ها بار از خود من درخواست مذاکره و دیدار کرد و مسئولان مختلف را کشورها را واسطه کرد. این به معنای شکست نبود؟

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان