روسیه و آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران گفتگو کردند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 20:39

روسیه و آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران گفتگو کردند

شماره: 14802
Aa Aa

دو طرف بر پایبندی به ادامه همکاری در چارچوب مذاکرات وین با شرکت همه طرف ها و آمادگی تهران برای بازگشت هرچه سریعتر به مذاکرات تاکید کرده اند.

در دیدار رابرت مالی با سرگئی ریابکوف در مسکو؛
روسیه و آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران گفتگو کردند

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مسکو و درباره برجام و مذاکرات وین دیدار و رایزنی کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روزهای هشتم و نهم ماه سپتامبر با رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دیدار و رایزنی کرده است.

در این رایزنی ها نیکلای اسپاسکی معاون شرکت دولتی روس اتم و د.هایزنگ معاون وزیر انرژی آمریکا شرکت داشتند و دو طرف درخصوص دورنمای احیای کامل طرح جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران گفت و گو کردند. دو طرف بر پایبندی به ادامه همکاری در چارچوب مذاکرات وین با شرکت همه طرف های شرکت کننده در برجام ازجمله ایران و نیز نمایندگان آمریکا در آن تاکید کردند. در این رابطه آمادگی تهران برای بازگشت هرچه سریعتر به میز مذاکرات نقش مهم دارد.

در رایزنی ریابکوف و مالی بر لزوم اقدامات عملی برای احیای برجام برمبنای مذاکراتی که از ماه آوریل تا ژوئن صورت گرفت تاکید، به نقش قابل توجه و سازنده آژانس بین المللی انرژی اتمی در روند تثبیت و ازسرگیری اجرای برجام اشاره و بر عزم برای ادامه حمایت از فعالیت های آژانس در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید شد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هدف از سفر رابرت مالی، مشورت با شرکای روسی و اروپایی در مورد برنامه هسته ای ایران است تا به توافقی در مورد بازگشت متقابل به برجام دست یابند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان