رویکرد دولت بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 13:57

رویکرد دولت بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است

شماره: 22609
Aa Aa

روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو مورد تاکید بوده و سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی باشد؛ دیپلماسی هوشمند ضروری است.

ابراهیم رئیسی در دیدار سفرای جدید در ۱۱ کشور؛
رویکرد دولت بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در ۱۱ کشور گفت:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورها و سازمان‌های بین‌المللی راهکارهای عمل بر مبنای اصل یکپارچه عزت، حکمت و مصلحت را به طور دقیق تبیین کردند و از سفرای کشورمان انتظار می‌رود این فرمایشات رهبری را کاملاً مدنظر داشته باشند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، او خطاب به سفرای جمهوری اسلامی ایران در فنلاند، بلغارستان، کویت، ارمنستان، ترکیه، موریتانی، قرقیزستان، بولیوی، استرالیا، فیلیپین و سوئد با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های متنوع و حتی مکملی با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای محل مأموریت شما دارد افزود:

همه تلاش خود را برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها در راستای گسترش روابط پایدار اقتصادی و تجاری فیمابین به کار بگیرید. رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است. روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو مورد تاکید قرار دارد و سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است. در این راستا از ظرفیت‌های سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای که به طور مشترک در آنها عضو هستیم به بهترین شکل برای گسترش همکاری‌ها و مناسبات بهره بگیرید.

  •  

رئیس جمهور اسلامی ایران در جلسه هیئت دولت نیز برای تحقق ۴ اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات پایان امسال گفت:

دولت به عنوان مجری انتخابات دخالتی در امور مربوط به نامزدها و در حمایت یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت و در عین حال تمام امکانات خود را برای تحقق ۴ اصل مورد انتظار رهبر انقلاب به‌کار خواهد گرفت.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان