رییس جمهور با درد یتیمی بزرگ شده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 8:48

رییس جمهور با درد یتیمی بزرگ شده است

شماره: 23077
Aa Aa

او گفته در دهه‌ گذشته ضریب جینی هر سال بدتر و فقرا فقیرتر و پولدار‌ها پولدارتر شدند اما سیاست‌های دولت سیزدهم حمایت تمام قد از طبقه محروم بوده است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران؛
رییس جمهور با درد یتیمی بزرگ شده است

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران گفت:

کشور ما دهه‌ای پشت سر گذاشته است که ضریب جینی هر سال بدتر شد و فقرا فقیرتر و پولدار‌ها پولدارتر شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت حمایت تمام قد از طبقه محروم بوده است گفت:

البته به مقصد آرمانی نرسیده‌ایم بلکه در این مسیر در حال حرکت هستیم.
او گفت که مسئولیت حل اوضاع با کسی است که مسئولیت پذیرفته اما شرایط را کسی دیگر ایجاد کرده است:

دولت وضعیتی را تحویل گرفت که همه اجناس و کالا‌ها سالانه شصت درصد گران‌تر می‌شد و قرار بود صد در صد و بیشتر افزایش یابد. دولت روی کسری بودجه تمرکز کرد در حالی که ما فساد در شبکه بانکی هم داشتیم و ناترازی در مصرف انرژی و ناترازی صندوق‌ها هم وجود داشت اما دولت موفق شد علی رغم این که سال ۱۴۰۱ تورم جهانی داشت و علی رغم آشوب‌های خیابانی نیمه دوم سال گذشته شیب تورم را کاهش دهیم.

سخنگوی دولت درباره این جمله‌اش که «رییسی وقتی کالایی گران می‌شود شب خوابش نمی‌برد» گفت:

من یکی از شب‌های محرم در یکی از کوره‌های آجر پزی جنوب تهران به هیاتی محلی در آنجا رفتم. یک شب میهمان آنجا بودم. بعد از مراسم اصرار کردند که درباره مسائل و مشکلات معیشتی صحبت کنیم. می‌گفتند شما مشکلات ما را که می‌بینید، به دولت خبر بدهید. من که در پاسخ به این مساله صحبت کردم و گفتم که «الحمدلله امروز فردی رییس جمهور و نفر دوم کشور و رییس قوه مجریه است که با درد یتیمی بزرگ شده است و تصور نکنید نمی‌دانند. آقای رئیسی حافظ منافع شما در جلسات مختلف دولت است؛ وقتی که یک کالایی گران می‌شود این طور نیست که معطل بماند به او گزارش برسد و شروع می‌کند به بحث کردن و مطالبه کردن. به وزیر می‌گوید شما بیشتر از این وقت بگذارید و شب را محل کار بمانید». بعد توضیح دادم و همین توضیحاتی که برای شما دادم را گفتم و این که در حوزه‌های مختلف مثل کشاورزی، برق، آب و رفع تنش آبی و مشکل جدی در کالا‌های اساسی و تأمین نان، اقدامات انجام شده را کامل توضیح دادم. حالا عزیزان یک جمله را منتقل کردند و جمله دیگر را منتقل نکردند. بنده اصلاً نگفتم واکنش دولت به درد مردم این است که نخوابد. خب خسته نباشید. خیلی‌های دیگر هم نمی‌خوابند. در باب اهمیت موضوع برای رئیس جمهور، این جمله را گفتم.

او گفت که دشمن ما تمام قد جلوی ما ایستاده است و باید مقداری اتحاد بیشتری داشته باشیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان