زمینه ظهور آماده می شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 14:16

زمینه ظهور آماده می شود

شماره: 24720
Aa Aa

شاهد انحطاط و فروپاشی نهاد خانواده در غرب و شرق هستیم| در عرصه‌های مختلف اگر بخواهیم تکلیف و ماموریت زمینه‌سازی ظهور را ترسیم و تعریف کنیم بایستی نگاه کنیم ببینیم فرمایش ناخدای کشتی انقلاب چیست.

پشتیبانی از ولایت فقیه یک مأموریت جدی است؛
زمینه ظهور آماده می شود

 حسن‌قانع در خطبه‌های نمازجمعه شیراز اظهار کرد:

در این هفته رویداد مهم، حیاتی و سرنوشت‌ساز انتخابات را در پیش داریم؛ رهبر معظم انقلاب در نگاه و افق تمدنی خود به اهمیت نقش‌آفرینی ویژه و انحصاری ملت ایران و تفکر انقلاب اسلامی در زمینه‌سازی ظهور اشاره کرده‌ و می‌فرمایند که زمینه ظهور در صورت پیروزی ملت ایران آماده می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد:

امروز مسیر تاریخ مسیر ظلم، سلطه‌گری و سلطه‌پذیری است. اگر هر چه ملت ایران پیشرفت کنند و به آن نقطه موعود برسند مسیر تاریخ عوض خواهد شد، زمینه ظهور امام زمان (عج) آماده و دنیا وارد مرحله جدیدی می‌شود، تحقق این امر مهم بسته به عزم و معرفت امروز ملت ایران است. هر کس در هر جای عالم اگر دنبال رو تفکر ملت ایران باشد می‌تواند مسیر تاریخ را تغییر دهد. در عرصه‌های مختلف اگر بخواهیم تکلیف و ماموریت زمینه‌سازی ظهور را ترسیم و تعریف کنیم بایستی نگاه کنیم ببینیم فرمایش ناخدای کشتی انقلاب چیست.

وی با بیان اینکه رفتار سیاسی، عزم و اراده سیاسی آحاد مردم مطالبه رهبر معظم انقلاب از ملت ایران است گفت:

رفتار دینی و انقلابی اکنون مردم ایران حمایت از حاکمیت اسلام و تقویت بنیان‌ها و همچنین پشتیبانی از مسیر نورانی ولایت و ولایت فقیه یک مأموریت جدی است که همه ما انشالله پای این کار ایستاده‌ایم.

امام جمعه موقت شیراز گفت:

عرصه انتخابات به تعبیر رهبر معظم انقلاب علم بلند نظام جمهوری و مظهر مردم سالاری دینی است، بدون شک ایمان انقلابی، غیرت ملی، روحیه سلطه ناپذیری و صداقت ملی و انقلابی مردم در پشتیبانی از این سرزمین مشت محکم دیگری بر دهان استکبار است. امید است همه ما با عزم راسخ و کنشگری فعال هم خودمان در کارزار بزرگ نظام یعنی انتخابات شرکت کنیم و همه بقیه آحاد ملت شریف ایران را به این امر مهم و راهبردی دعوت کنیم.

او ادامه داد:

در ساختار حکومت اسلامی پذیرش مسئولیت بر اساس تکلیف دینی و توانمندی است. نامزدهای انتخابات در معرض پذیرش مسئولیت دینی و انقلابی قرار گرفته‌اند، نمایندگی و وکالت از مردم شریف یک تعهد دینی، شرعی و انقلابی به بار می‌آورد.

وی در خطبه‌های نخست نماز جمعه نیز اظهار کرد:

از مسئولان، نهادها و آحاد مردم این مطالبه وجود دارد که نسبت به موضوع معنویت و اخلاق برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی مناسب و عمیق صورت بگیرد.

وی نقطه آغاز اصلاح جامعه را خانواده و نقطه حرکت خانواده را موضوع معنویت دانست و در خصوص فرهنگ جامعه منحط غربی گفت:

امروز شاهد انحطاط و فروپاشی نهاد خانواده در غرب و حتی شرق هستیم لذا مسئولیت مهم معنویت‌پردازی در محیط خانواده به عنوان یک مأموریت جدی از سوی رهبر معظم انقلاب از خانواده‌ها مطالبه شده است. برای اینکه سفره پاک معنویت در خانواده پهن شود و ارزاق معنوی از سوی خدا و فرشتگان بر سر این سفره نهاده شود باید در این راه استقامت بورزیم، تلاش کنیم و ریاضت بکشیم. تقویت معنویت در محیط خانواده مسئله جدی است و والدین باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند. اگر این امر محقق شود مانع از آسیب‌پذیری فرهنگی و اجتماعی خانواده خواهیم شد و همچنین این امر موجبات زمینه‌سازی برای خودآگاهی و شناخت عیوب در خانواده را فراهم می‌کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان