زندانیان زن مالزیایی و ایرانی مبادله می شوند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 24 مرداد 1403 - 6:49

زندانیان زن مالزیایی و ایرانی مبادله می شوند

شماره: 23197
Aa Aa

جهان اسلام تداوم هتک حرمت به قرآن کریم را تحمل نخواهد کرد؛ سوئد و دانمارک تا دیر نشده نسبت به این رویه غلط و نادرست خود تجدید نظر بکنند.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مالزی؛
زندانیان زن مالزیایی و ایرانی مبادله می شوند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه مالزی در تهران گفت:

سوئد و دانمارک با تداوم اهانت به قرآن کریم نگران جدی رشد و توسعه افراط گرایی و خشونت و تروریسم در اروپا باشند.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که سوئد و دانمارک تا دیر نشده نسبت به این رویه غلط و نادرست خود تجدید نظر بکنند گفت:

سوئد و دانمارک بدانند بر اساس نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی ایده تحریم کالاهای سوئدی و دانمارکی در جهان اسلام مطرح شده و توسط وزرا پیگیری خواهد شد؛

وی با بیان این که از رئیس جمهور برای سفر به مالزی دعوت شده اظهار داشت:

در آینده نزدیک کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی که از سال ۲۰۱۷ تا کنون برگزار نشده در تهران برگزار می شود.

حسین امیرعبداللهیان بیان کرد:

در بحث های کنسولی نسبت به تبادل زندانیان و استرداد مجرمین توافق کردیم تا سرعت بیشتری یابد. پیشنهاد کردیم در گام اول زندانیان زن مالزیایی در ایران و زندانیان زن ایرانی در مالزی در آینده نزدیک تبادل بشوند.

  •  

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دیدار «زمبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه مالزی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران و مالزی، بر ضرورت توسعه مناسبات دو کشور به‌ویژه در بخش‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی، علم و فناوری و فرهنگی تأکید کرد.

 

254

 

او تدوین برنامه همکاری‌های راهبردی بلندمدت میان دو کشور را ترسیم‌کننده افق‌های جدید در تعاملات ایران و مالزی دانست و افزود:

امیدواریم با تهیه و تدوین این برنامه، بتوانیم راه‌های طی نشده، به‌ویژه در افزایش مناسبات و تبادلات اقتصادی را تجربه کنیم.

«زمبری عبدالقادر» وزیر خارجه مالزی نیز در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را شریک بسیار مهم کشورش در منطقه و جهان اسلام دانست و با تأکید بر اینکه کشورش تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت برگزاری نشست‌های مشترک با مقامات جمهوری اسلامی در این سفر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و توسعه و تقویت مناسبات دوجانبه با تهران به‌ویژه در بخش‌های کشاورزی، پزشکی و علم وفناوری را خواستار شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان