سازمان ملل از تلاش‌های مخرب آمریکا علیه ایران جلوگیری کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 12:14

سازمان ملل از تلاش‌های مخرب آمریکا علیه ایران جلوگیری کند

شماره: 20440
Aa Aa

در این نامه آمده درخواست آمریکا برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن بر پایه ادعاها و فرضیات جعلی علیه ایران صورت گرفته و علیه رای آزادانه کشورها است.

نامه نماينده جمهوری اسلامی ایران به دبیر کل سازمان ملل؛
سازمان ملل از تلاش‌های مخرب آمریکا علیه ایران جلوگیری کند

 امیرسعید ایروانی، نماينده جمهوری اسلامی ایران ايران در سازمان ملل در آستانه برگزاری نشست آتی شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در تاریخ ۲۳ آذر برای بررسی درخواست آمریکا برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن به دبيركل سازمان ملل نامه نوشت. 

به گزارش اسپادانا خبر، در این نامه آمده است:

 این درخواست بر پایه ادعاها و فرضیات جعلی علیه ایران صورت گرفته است. ایران به عنوان یک عضو سازمان ملل متحد در یک انتخابات کاملا شفاف و قانونی با بیشترین رای کشورهای عضو مجموعه اکوسوک از ۵۴ رای با کسب ۴۳ رای عضو کمیسیون مقام زن در این مجموعه شد. 

در رویه کاری شورای اکوسوک سابقه ای از پایان دادن به حضور یک عضو منتخب در یک کمیسیون برای یک هدف خاص وجود ندارد. این اقدام آمریکا قبل از آن که اقدامی علیه ایران باشد اقدام علیه رای آزادانه کشورها در تشکل ها و ساختارهای بین المللی است. 

از دبيركل سازمان ملل میخواهيم که از ظرفیت خود به عنوان حافظ منشور ملل متحد استفاده و از تلاش‌های مخرب به رهبری امریکا در قبال ایران جلوگیری کند. 

سفیر ایران در سازمان ملل نوشته است:

 اگر اقدام آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن به نتیجه برسد رویه خطرناکی ایجاد خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان