سبک زندگی رهبر انقلاب سبک زندگی علی بن ابیطالب(ع) است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 22:16

سبک زندگی رهبر انقلاب سبک زندگی علی بن ابیطالب(ع) است

شماره: 14271
Aa Aa

او گفته ما تاریخ پرست نیستیم و امروز غدیر عینی ما حمایت از ولایت است و امامین خلف ما هر ۲ پرچم غدیر را به دست گرفته اند.

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران؛
سبک زندگی رهبر انقلاب سبک زندگی علی بن ابیطالب(ع) است

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در آیین جشن غدیر در کرمان گفت:

ولایت رشته است و این دانه های تسبیح به تنهایی قداستی ندارند و دانه های از هم گسسته بدرد نمی خورند و آن رشته ای که قطرات آحاد جامعه را به صورت دریای خروشان جلوی دشمن قرار می دهد و موج غیرت را به حرکت در می آورد ولایت و حکومت ولایی و الهی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه امام منشا وحدت جامعه است تاکید کرد:

اگر ولایت نباشد، امامت ناقص است. آنچه که آدم را زنده می کند، امامت و ولایت است. غدیر مسئله یک روز نیست بلکه مساله روزگار بشر است و جامعه ای که در راس آن فرد فاسد و بی بند و بار باشد جوان های آن مملکت ایثارگر نمی شوند اما زمانی که پرچم در دست امام راحل (ره) قرار می گیرد جوان ها سیل جبهه می شوند و از این دریای خروشان اجتماعات جهادی بزرگان و پهلوانی مانند شهید سلیمانی خودشان را بروز می دهند. امام راس هرم، پرچمدار، الگو و معلم و مرکزیت و قبله دلها است که حاجیان را به طرف یک نقطه می کشد و حول آن نقطه به گردش در می آورد. مردم باید سراغ ولی و امام بروند. امامت یک مقام قراردادی نیست بلکه نورالهی و جاذبه ای ملکوتی است که دلها را عاشق پرور می کند و قطره ها را به دریا تبدیل می کند. مسئله غدیر مدل حکومت، سبک زندگی و سرنوشت انسان ها را به دست بهترین شخص است.

وی ادامه داد:

اگر مردم ما در فتنه سال ۸۸ امامت را جدی نمی گرفتند و روز ۹ دی به خیابان ها نمی ریختند فتنه ریشه انقلاب را کنده بود. این فتنه امروز هم که در خوزستان و گاهی در جاهای دیگر سرباز می کند، مردم مقاوم و شهید داده خوزستان اهل فتنه نیستند: قرن ها جامعه اسلامی گرفتار فتنه و جنگ ها شده و چه خون هایی که ریخته و شهرهایی ویران شده و همه اینها به خاطر دور شدن از ولایت است. جامعه ای که مرکز و امام  و ولی ندارد آن جامعه خلافکار، ویرانگر، غیرمستقل و در معرض توفان ها و بادها است و آن چیزی جامعه را قرص و محکم می کند حکومتی است که بر اساس ولایت الهی و مظهر ولایت مطلقه فقیه است.

خطیب جمعه موقت تهران با بیان اینکه سبک زندگی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب سبک زندگی علی بن ابیطالب(ع) است افزود: 

امام (ره) تا آخر عمر در حسینیه زندگی کردند و یکبار به قصری قدم نگذاشت و خود را شرمنده مردم معرفی می کرد و زمان رفتن این انقلاب و ولایت را به مردم سپرد و شما در امانتداری خسارت صدر اسلام را جبران کردید. ما تاریخ پرست نیستیم و امروز غدیر عینی ما حمایت از ولایت است و امامین خلف ما هر ۲ پرچم غدیر را به دست گرفته اند، لذا سبک زندگی آنها، اقتدار در برابر دشمن و تواضع در مقابل خودی ها است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان