سخت‌ترین زندگی در حریم ولایت هم بهترین و شیرین‌ترین زندگی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 11:43

سخت‌ترین زندگی در حریم ولایت هم بهترین و شیرین‌ترین زندگی است

شماره: 22715
Aa Aa

او با بیان این که در بسیاری از استان‌ها فرد بیکار نداریم گفته اگر یک نفر در عالم پیدا شود که زندگی راحت و بدون مشکل داشته باشد جایزه می‌دهم.

به دنیا نیامده‌ایم که زندگی راحت داشته باشیم؛
سخت‌ترین زندگی در حریم ولایت هم بهترین و شیرین‌ترین زندگی است

سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در آیین اهدای یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت:

غالب طلاق‌های ایران در یک سال نخست ازدواج رخ می‌دهند و این مساله به این معنی است که با فرهنگ ناب اسلام آشنا نشده‌ایم؛ زمانی که زندگی پیوند می‌خورد برای جدایی نیست.
 به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

هنر این است که انسان بنیه اعتقادی خود را محکم کند و با این کار، بادها و طوفان‌ها نمی‌توانند عقاید را جابه‌جا کند. با کمال تاسف نسل فعلی کمتر به سمت و سوی کتاب خواندن برای محکم کردن عقاید خود می‌رود در حالی که اعتقاد به خداوند، نبوت و امامت بسیار مهم است. ما به این دنیا آمده‌ایم تا با کمک این راهنمایان به مقام بندگی راه پیدا کنیم. اگر از این مسیر خارج شدیم، اگر بهترین زندگی عالم را داشته باشیم بدترین زندگی عالم است اما اگر سخت‌ترین زندگی را در حریم ولایت داشته باشیم، بهترین و شیرین‌ترین زندگی است. خداوند سبحان، عالم هستی را خلق کرده و راهنمایانی برای انسان قرار داده تا بتوانند به سعادت راه یابند اما متأسفانه این ریل‌گذاری پیامبر (ص) را منحرف کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه افتخار ما این است که شیعه هستیم افزود:

پیشنهاد می‌شود برای تقویت اعتقادات کتاب‌های شب‌های پیشاور و آنگاه هدایت شدم خوانده شود. بسیار خوب است انسان مستدل بتواند در نقطه مقابل و مخالف اعتقاد خود پاسخ دهد. زندگی راحت پیدا نمی‌شود؛ اگر یک نفر در عالم پیدا شود که زندگی راحت داشته باشد و مشکل نداشته باشد جایزه می‌دهم اما باید زندگی شاد داشته باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت:

ما به دنیا نیامده‌ایم که زندگی راحت داشته باشیم زیرا در سایه راحتی انسان به جایی نمی‌رسد. انسان باید در زندگی سختی بکشد تا بتواند به مقام بندگی راه پیدا کند. آنچه مهم است آرامش است. گرچه آسایش مهم است اما مانند آرامش مهم نیست.
 
امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم مهارت‌آموزی در زندگی مشترک و فرزندآوری بیان کرد:

مهارت نیز اگر در حد تخصص کسب شود، وام داده می‌شود و قطعا چنین فردی بیکار نمی‌ماند. هر کس مهارت در حد تخصص و اراده داشته باشد، محال است بیکار بماند و هرگز زندگی وی توام با سختی نخواهد بود. در بسیاری از استان‌ها فرد بیکار نداریم اما در خوزستان تعداد زیادی از جوانان تنها شرکت‌ها و ادارات دولتی را می‌بینند در حالی که باید مهارت یاد بگیرند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان