سوئیس هم ایران را تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 12:58

سوئیس هم ایران را تحریم کرد

شماره: 20019
Aa Aa

«شرکت هوایی شاهد» وابسته به نیروی هوافضایی سپاه، محمد حسیین باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح و حجت الله قریشی و سعید آقاجانی تحریم شدند.

به دلیل ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین؛
سوئیس هم ایران را تحریم کرد

منابع رسانه‌ای سوئیسی خبر دادند که دولت این کشور در رابطه با حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین تحریم‌هایی علیه یک شرکت و سه مقام ایرانی اعمال کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، مطایق با بیانیه‌ منتشر شده دولت سوئیس، این کشور «شرکت هوایی شاهد» وابسته به نیروی هوافضایی سپاه پاسداران، سرلشکر محمد حسیین باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح به همراه حجت الله قریشی و سعید آقاجانی را تحریم کرد.

در بیانیه سوئیس ادعا شده که به دلیل ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین این شرکت و سه مقام ایرانی در فهرست سیاه ممنوعیت مسافرت و تجارت و توقیف دارایی‌ها قرار گرفتند.

پایگاه اینترنتی «سوئیس اینفو» با اشاره به تکذیب مکرر مقام‌های ایرانی درباره ادعاهای ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین نوشته است:

«منتقدان می‌گویند که این تحریم‌ها، تا حد زیادی نمادین هستند. سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست اما در اصول با تحریم‌های ۲۷ کشور (عضو اتحادیه اروپا) بعد از تهاجم روسیه به اوکراین موافقت کرده است».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان